امام جمعه بخش مرکزی یزد:

خبرنگاران دفاع از حقوق مردم را مدنظر قرار دهند

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: خبرنگاران دفاع از حقوق مردم، حفظ ارزش‌های دینی و احترام به حریم و حقوق شخصی افراد را مدنظر قرار دهند.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با بیان اینکه امر به معروف ونهی از منکر یک واجب شرعی است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که زمان و مکان نمی شناسد و از واجبات مهمی است که قضا ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم تخلیف و تنفیذ، عنوان کرد: در کشور ما انتقال قدرت به آرامی شکل گرفت در حالی که آمریکا حدود ۲۰ هزار نفر نیروی نظامی را برای انتقال قدرت در اطراف کاخ سفید و برای حفظ امنیت در شهر مربوطه در نظر گرفته بود.

مدرسی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در این مراسم افزود: تاکید بر ارزش های اصیل انقلاب اسلامی، حضور در میان مردم، مردمی بودن و دخالت دادن مردم در امور، گفتگوی صادقانه با مردم، نگاه و توجه به ظرفیت های داخلی، مبارزه با فساد با عزم راسخ، اقدام با برنامه و نه مشغول شدن به روزمرگی و همچنین سرعت عمل در تشکیل دولت از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزار کنندگان یادواره شهدای مدافع حرم قدردانی کرد و گفت: این مدافعان مظلومی که عمدتا از تیپ فاطمیون افتخار میزبانی آنها را داشتیم، به تمام معنا در مقابل جنگ عقیدتی ایستادند و داعش را به عقب راندند.

مدرسی با بیان اینکه این روزها طرح حمایت و صیانت از کاربران مجازی مطرح است، عنوان کرد: این طرح ضروریست اما هم باید شکل آن کامل و جامع باشد و هم محتوای طرح جامع باشد در این زمینه حمایت از مجلس شورای اسلامی را اعلام می کنم اما خواستار دقت نظر و سرعت عمل و حفظ مصالح کسب و کار مردم به همراه دین را داشته باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد درباره ۱۷ مرداد و روز خبرنگار نیز بیان کرد: این روز را گرامی می داریم و به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه خداقوت و تبریک می گویم و نکته ها و باید هایی را لازم است خبرنگاران مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: توجه به تطهیر نفس و طهارت روح خود و مخاطبان به خبرنگاران توصیه می شود، خبرنگاران باید به بیان حقایق و واقعیت ها بپردازند نه شانتاژ های ناصحیح را ارائه دهند، ایجاد روح امید و نوید در بین مردم داشته باشند و یکی از کارهای بسیار خوب این است که باید اخبار را برای اینکه در سراسر دنیا منتشر کنند به زبان های گوناگون ترجمه و در شکل های مختلف منتشر کنند، دفاع از حقوق مردم ، حفظ ارزش های دینی و احترام به حفظ حقوق و حریم شخصی افراد را به تمام معنا مورد توجه قرار دهند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..