رونمایی از سامانه «شهربین» شهرداری اشکذر

آیین رونمایی از سامانه شهربین شهرداری اشکذر با هدف کاهش مراجعات حضوری شهروندان و متقاضیان خدمات در دفتر شهردار اشکذر برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، شهردار اشکذر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم کاهش مراجعات حضوری شهروندان و متقاضیان خدمات، شهرداری اشکذر بر آن شد با راه اندازی سامانه شهربین به عنوان سامانه آنلاین شهروندی، زمینه را برای ارائه خدمات غیر حضوری فراهم کند.

 

دهقان منشادی افزود: کاربران در این سامانه آنلاین با ایجاد حساب کاربری مختص خود به فعالیت‌های تعریف شده در سامانه فوق پرداخته و می‌توانند از طریق این سامانه هرگونه مسئله و مشکل یا ایده‌ای در حوزه شهر را از طریق عکس گزارش کنند تا موضوع در اسرع وقت به واحد‌های اجرایی شهرداری برای رسیدگی ارجاع شود.

 

وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف راه اندازی سامانه مدیریت شهری شهربین اظهار داشت: تسهیل و تسریع گزارش دهی مشکلات حوزه شهری، نظارت بر خدمات ارائه شده شهری، افزایش مشارکت شهروندان در ارتقای کیفیت زندگی شهری و بهبود سطح رضایت عمومی و کاهش زمان پاسخگویی و افزایش کیفیت رسیدگی‌ها از جمله مهمترین اهداف بوده است.

 

دهقان منشادی تصریح کرد: تبلیغات محیطی این سامانه در سطح شهر و فضای مجازی انجام شده و شهروندان می‌توانند با نصب این اپلیکشین نسبت به ارسال درخواست‌های خود در قالب ۱۴ آیتم تعریف شده اقدام کنند.

 

مدیرکل دفتر شهری و شورا‌های استانداری هم گفت: تحقق هوشمندسازی شهر‌ها و شهرداری الکترونیک باید همواره از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری باشد و انتظار می‌رود شهرداری‌های استان در کنار توجه به توسعه زیرساخت‌ها به موضوع هوشمندسازی شهر‌ها توجه مضاعفی کنند.

 

یارمند با بیان اینکه میزان مشارکت شهروندان در استفاده از تکنولوژی اصلی‌ترین رکن شهر هوشمند است، افزود: اکنون که بستر و زمینه برای ارائه خدمات غیر حضوری در شهرداری اشکذر فراهم شده، ضرورت دارد نسبت به اطلاع رسانی مناسب و آموزش جهت استفاده از اپلیکشین فوق اقدام لازم صورت گیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..