«سید محمدامین بیدکی» رئیس ششمین دوره شورای شهر مهریز شد

مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر مهریز با حضور مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری و فرماندار شهرستان برگزار و «سید محمد امین بیدکی» به عنوان رئیس این دوره شورای شهر مهریز معرفی شد.

دکتر محمد یارمند مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری یزد در این مراسم با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون و نقش و وظایف و اختیارات ویژه تعیین شده برای آن‌ها، گفت: تاکید قانون اساسی کشور ما بر جایگاه این نهاد، نشان از اهمیت نهادینه کردن نقش مردم در مدیریت شهری حوزه زندگی‌شان دارد.

وی ادامه داد: ۸۹ نفر در استان برای اولین بار پا به عرصه شورای شهر گذاشتن و ۳۴ وظیفه کلی و عمده برای شوراهای شهر در نظر گرفته شده که مهم ترین وظیفه انتخاب کسی است که سکان مدیریت شهری را برعهده دارد.

یارمند افزود: خوشبختانه در استان یزد کمترین انحراف و مشکلات را داشتیم و تنها هشت پرونده در تخلفات شورایی گزارش شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: پارسال ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده بین شهرداری ها توزیع شده است.

رضا زارعزاده فرماندار مهریز هم ابراز امیدواری کرد که اعضای منتخب شوری اسلامی شهر مهریز با همدلی و همکاری از این فرصت خدمت بهترین بهره را برای ادای دین به مردم گرفته و در رفع مشکلات مدیریت شهری، توسعه و آبادانی شهر مهریز کمر همت گمارند.

زارعزاده اضافه کرد: بدنه و ترکیب شورای اسلامی شهر منتخب به گونه‌ای است که دوستان از پشتوانه تجربی خوبی برخوردار هستند و این موضوع می‌تواند ظرفیت خوبی را برای جلب مشارکت و همراهی مردم و نیز موفقیت در انجام وظایف محوله قانونی به شورا فراهم کند.

فرماندار مهریز همچنین خاطرنشان کرد: شوراها، بازوی قوی فرمانداری‌ها هستند و ما نیز به نو به خود قول هر گونه مساعدت و همکاری را با این ترکیب منتخب می‌دهیم.

در ادامه این جلسه بعد از قرائت سوگندنامه اعضای شورای شهر، با اکثریت آرا «سید محمد امین بیدکی» به عنوان رییس، «محسن مروی نام» به عنوان نایب رییس، «مهدی زارع بیدکی » به عنوان خزانه‌دار، «عباس زارع بیدکی» و «حسین زارعزاده » به عنوان منشی‌های ششمین دوره شورای اسلامی شهر مهریز انتخاب شدند.

گفتنی است؛ اعضای هیئت رییسه انتخاب شده در جلسه تحلیف برای مدت یک سال مسئولیت را به عهده دارند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..