کلاهبرداری تلفنی ۳۵۰ میلیونی در یزد

رئیس پلیس ‌فتا استان یزد از کشف یک فقره پرونده مربوط به کلاهبرداری تلفنی از طریق شبکه اجتماعی واتساپ خبر داد.

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در تشریح این خبر گفت: چندی پیش احدی از شهروندان به این پلیس مراجعه کردند و مدعی برداشت غیر مجاز از حسابش شد لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طی اقدامات فنی انجام گرفته مشخص شد متهمان این پرونده از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می‌گرفتند و برای شانس بیشتر عملی شدن نقشه خود لوگو واتساپ خود را به لوگو و نشان صدا و سیما ایران تغییر می‌دادند تا قربانیان هنگام دیدن این لوگوها از درست بودن تماس از سوی روابط عمومی صدا و سیما اطمینان داشته باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران پس از فریب مالباختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص اقدام به خالی نمون حساب قربانیان می کردند که متهمان در این پرونده از شاکی مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند.

ابوطالبی گفت: با عنایت به اینکه کلاهیرداران اینترنتی معمولا از حساب افراد قربانی دیگر جهت واریز وجوه سرقتی استفاده می کنند، وجه کلاهبرداری شده از شاکی به حساب فرد دیگری به عنوان حساب واسط واریز شده بود که با اقدام به موقع کارشناسان پلیس فتا وجه مذکور به حساب شاکی عودت داده شد.

این مسئول تصریح کرد: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فتا استان به هموطنان هشدار داد: کاربران ضمن حفظ هوشیاری و توجه به توصیه های پلیس فتا مراقب فریب افراد سودجو در فضای سایبری باشند و با در اختیار قرار ندادن اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران، مجرمان را در عملیاتی نمودن اهداف خود ناکام بگذارند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..