ادعای بحث برانگیز نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم:

اصلاح‌طلبان مانع تشکیل شورای راهبردی در یزد شدند!

به دنبال تشکیل شورای راهبردی در استان بودیم اما متاسفانه اصلاح‌طلبانی که شعار توسعه استان را سر می‌دهند این جلسه را تحریم کردند و این شورا تشکیل نشد.

به گزارش یزدی نیوزنماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم گفت: به دنبال تشکیل شورای راهبردی در استان بودیم اما متاسفانه اصلاح‌طلبانی که شعار توسعه استان را سر می‌دهند این جلسه را تحریم کردند و این شورا تشکیل نشد.

محمدصالح جوکار، در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران استان یزد با تشریح اقدامات انجام شده در طول چهار سال فعالیت خود به عنوان نماینده مردم یزد و اشکذر و کفیل مردم تفت و میبد در مجلس و تقدیر و تشکر از همراهی مردم یزد اظهار داشت: یزد را رها نخواهم کرد و در کنار یزدی‌ها خواهم ماند و فعالیت‌های خود را در سنگر دیگری ادامه خواهد داد.

وی در مورد برخی مسائل و مشکلاتی که در استان یزد وجود دارد، بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات موجود در استان یزد مسئله آب است و بیشتر وقت نمایندگان نیز روی این مسئله صرف شد و خوشبختانه مهم‌ترین اتفاق رخ داده در این مدت، جداسازی خط دوم انتقال آب از مسیر قبلی و انتقال آب به طور مستقیم از چهارمحال و بختیاری بود.

جوکار عنوان کرد: اکنون نیز قرار شده تا اوراق مشارکت به این خط بدهند و موضوع فاینانس نیز همچنان در حال پیگیری است اما واقعیت این است که این استان هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد و اگر دو سال درامد استان را به خود استان اختصاص دهند، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت یا اگر دو سال حق انتفاع معادن سنگ آهن به یزد داده شود، دیگر نیازی به بودجه دیگری نخواهد بود.

نامی از خط دوم انتقال آب به یزد در سفر رئیس جمهور برده نشد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور در اسفندماه ۹۴ به یزد نیز انتظار داشتیم موضوع اعتبار خط دوم انتقال آب به طور شفاف مطرح شود اما نامی از خط دوم برده نشده و ما نمایندگان نیز در جریان امور قرار نگرفتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی حذف‌ها بی‌دلیل انجام می‌شود که به هیچ وجه به صلاح استان و کشور نیست، افزود: برخی حذف‌ها به شکل کاملا سلیقه‌ای توسط دولت‌ها تنها به جرم اینکه در دولت قبل شکل گرفته صورت می‌گیرد و همه دولت‌ها مرتکب این اشتباه شده‌اند.

جوکار با بیان اینکه این روال در مجلس نیز وجود دارد، تصریح کرد: فراکسیون احیای کویر را در مجلس تشکیل دادیم و در زمان دولت دهم دستور کار آ‌مد اما در دولت یازدهم به بهانه اینکه کار کارشناسی نیست حذف شد اما دوباره به این نتیجه رسیده‌اند و در صدد ایجاد این فراکسیون هستند.

مسئولان گذشته از گرایش‌های سیاسی به مسائل مردم رسیدگی کنند

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان گذشته از گرایش‌های سیاسی به مسائل مردم رسیدگی و توجه کنند و اجازه ندهند منافع مردم و استان و کشور فدای گرایش‌های سیاسی شود.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش برای تشکیل شورای راهبردی در استان یزد اظهار داشت: به دنبال این بودیم که شورای راهبردی را در استان شکل دهیم اما متاسفانه اطلاح‌طلبانی که شعار توسعه استان را سر می‌دهند این جلسه را تحریم کردند و آقای رضوی، نماینده سابق طی تماس تلفنی اعلام کرد که من از طرف اصلاح‌طلبان این پیام را می‌دهم که در این جلسه شرکت نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: آنها تاکید داشتند که کار را به دست استاندار بدهیم ما نیز این اقدام را انجام دادیم اما هنوز کاری انجام نشده و اجازه ندادند شورای راهبردی استان خارج از گرایش‌های سیاسی شکل بگیرد.

بیمه‌ها مردم را سرگردان کرده‌اند

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت بیمه‌ها تاکید کرد: مردم در مورد بیمه‌ها سردرگم هستند و شفافیت لازم در قوانین و مقررات وجود ندارد،‌ وزارت بهداشت برای رفع این مشکلات جدی است اما تامین اجتماعی جدیتی ندارد و این امر نیز به خاطر فشاری است که احزاب سیاسی وارد می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد صحبت‌هایی که در مورد رفتن وی به سوریه مطرح است، گفت: عده‌ای می‌خواهند به سوریه برویم تا به طور کل خیالشان آسوده باشد اما فعلا چنین برنامه‌ای ندارم.

افق روشنی در سوریه می‌بینم

جوکار تصریح کرد: در سوریه افق روشنی را می‌بینم گرچه در خان طومان خیانت آشکار آمریکا به طور کامل هویدا بود اما آینده این کشور وضعیت مطلوبی خواهد داشت.

وی، سوریه را یک نقطه راهبردی برای ایران دانست و افزود: اگر سوریه را رها کنیم، تهدیدات را باید بسیار به خود نزدیک ببینیم ضمن اینکه خاورمیانه بی‌ثبات و ناآرام ارزش بیشتری برای آمریکا دارد تا خاورمیانه ضدآمریکایی.

ادامه فعالیت جوکار در یک موسسه خیریه

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد ادامه فعالیت خود در یزد اظهار داشت: یزد را رها نخواهم کرد و در کنار یزدی‌ها خواهم ماند و فعالیت‌های خود را در قالب یک مجموعه کوچک فرهنگی و خیریه‌ای ادامه خواهم داد.

وی بیان کرد: در طول دوران فعالیت خود و در بازدید از محله‌ها، خانواده‌هایی را دیدم که اگر رها شوند، از بین می‌روند بنابراین در حال حاضر بیشتر وقت خود را صرف فعالیت‌های خیریه خواهم کرد.

جوکار در مورد فعالیت‌هایی که دوست داشت در این مدت انجام دهد اما موفق نشد،‌ نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت.

آرزوهای یک نماینده

وی افزود: دوشت داشتم اصلاح حوزه انتخابیه و ایجاد مناطق ویژه و دریافت مجوزهای آن انجام شود، اما نشد، دوست داشتیم به مردمی که در روستاهای تفت بدون آب مانده‌اند، آبرسانی شود اما نشد، می‌خواستم برای جوانی که در روستا‌های بهاباد بی‌شغل مانده کاری انجام دهم اما نشد و …

جوکار تصریح کرد: به طور قطع این شرایط حاکم بر روستاها به نفع یزد نخواهد بود زیرا نبود آب و شغل و … مردم را از روستاها به مرکز استان می‌کشاند و این مهاجرت‌های بی‌رویه، حاشیه‌نشینی را به دنبال دارد و تبعات سنگینی متوجه استان خواهد بود.

وی از خاطرات دوران خوش فعالیت خود به عنوان نماینده مردم اشکذر در مجلس نیز به خاطرات شب‌هایی که با مسئولان برای رفع مشکلات محله‌های مختلف به جمع مردم می‌رفتند، اشاره کرد.

جوکار خاطرنشان کرد: برخی شهرداران، اعضای شورای شهر، دهیاران، فرمانداران و مدیران ادارات بسیار شایسته پای کار بودند و خدماتی که آنها ارائه دادند قابل تحسین است.

کفیل مردم حوزه انتخابیه تفت و میبد در مجلس نهم ادامه داد: وقتی به روستاهای تفت گازرسانی صورت گرفت، برق خوشحالی که در چشم روستاییان وجود داشت، بهترین رهاورد چهار سال نمایندگی در یزد بود.

بخش نظردهی بسته شده است..