پیگیری گلایه شهروندان یزدی از بی‌توجهی مراکز واکسیناسیون به نوبت‌های سامانه‌

در حالی که برخی شهروندان از بی توجهی مراکز واکسیناسیون به نوبت ارائه شده توسط سامانه وزارت بهداشت گلایه دارند، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد هرگونه بی‌توجهی به این نوبت‌ها را تکذیب کرد.

به گزارش یزدی نیوز، انجام واکسیناسیون در کشور طی چند هفته گذشته سرعت بیشتری گرفته و به ویژه پس از ورود واکسن های ایرانی به این روند، سرعت کار بسیار بیشتر شده است.

در حال حاضر در نقاط مختلف کشور علاوه بر اینکه ۵۰ ساله‌ها هم می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند، روند واکسیناسیون برای گروه‌های پرخطر از جمله رانندگان حمل و نقل عمومی و خبرنگاران هم در حال انجام است.

در این راستا و با توجه به ضرورت جلوگیری از هرگونه تجمع در محیط‌های مختلف به ویژه مراکزی که برای درمان و واکسیناسیون در نظر گرفته شده‌اند، وزارت بهداشت با اعلام وب سایتی از عموم افرادی که مشمول واکسیناسیون هستند خواسته در این وب سایت ثبت‌نام کرده و پس از اعلام زمان و مکان برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

این روند اقدامی بسیار خوب برای مدیریت و تسهیل روند واکسیناسیون و جلوگیری از تجمعات است و قطعا اگر به درستی اجرا شود، نقش بسیار مهمی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم خواهد داشت.

با این وجود اما به نظر می رسد برخی مراکز واکسیناسیون نسبت به اجرای این روند هیچ توجهی ندارند و افرادی که از طریق سامانه ثبت نام واکسیناسیون به آنها مراجعه می‌کنند را به انتهای صف می‌فرستند.

یکی از شهروندان یزدی که از طریق همین سامانه به مرکز واکسیناسیون مراجعه کرده بود   اظهار داشت: با توجه به اینکه سن بنده برای انجام واکسیناسیون رسیده بود در سامانه ثبت نام کردم و منتظر ماندم که زمان به من اعلام شود.

این شهروند یزدی تصریح کرد: بعد از اینکه پیام به من رسید محل و زمان مراجعه من مشخص شد و مراجعه کردم که از سهمیه واکسن استفاده کنم اما با رفتار عجیب پرسنل مرکز واکسیناسیون مواجه شدم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه مراجعه کردم و گفتم که الان نوبت واکسن بنده است گفتند سامانه ثبت نام کرده باشید یا نه تفاوتی ندارد و باید بروید انتهای صف بنشینید تا نوبت انجام واکسیناسیون شما برسد.

انجام این روند در مراکز واکسیناسیون تنها به اجحاف حق برخی از شهروندانی که در سامانه ثبت نام کرده اند منجر می شود و علاوه بر آن می تواند صفهای طولانی در مراکز واکسیناسیون ایجاد کند که در شرایط فعلی شیوع کرونا اصلا به صلاح نیست.

به هیچ عنوان بی‌توجهی به نوبت‌های سامانه نمی‌شود؛ در صورت وجود برخورد می‌کنیم

ابراهیم سلمانی در این رابطه  اظهار داشت: به تمام افرادی که در سامانه واکسیناسیون ثبت نام کرده باشند پیامک زمان و مکان تزریق واکسن پیامک می‌شود و افراد اگر در زمان اعلام شده مراجعه کنند، حتما در نوبت مشخص شده روند تزریق واکسن انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان اینطور نیست که به نوبت ارائه شده از سامانه بی توجهی صورت پذیرد گفت: اگر در موردی چنین اتفاقی رخ داده باشد حتما اشتباه صورت گرفته و در صورتی که مرکز مورد نظر را به ما اعلام کنند موضوع بررسی و در صورت نیاز برخورد و تذکر لازم انجام می‌شود.

همانطور که بیان شد مراجعه شهروندان بر اساس نوبت ارائه شده توسط سامانه واکسیناسیون سبب جلوگیری از ایجاد تجمع و صفوف طولانی می‌شود و با توجه به تاکید سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر عدم بی توجهی به نوبت‌های ارائه شده توسط این سامانه، این روند می‌تواند منجر به انجام واکسیناسیون بدون مشکل در سطح شهر شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..