مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای در مهریز

کارشناس مسئول زراعت و باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهریز: با اجرای طرح پیشگیری و بکارگیری توصیه‌های کارشناسان می‌توان خسارت آفت مگس مدیترانه‌ای را تا ۹۰ درصد کنترل کرد.

به گزارش یزدی نیوز باقری پناه گفت: مگس میوه مدیترانه‌ای به نام‌های مگس میوه و یا مگس مرکبات معروف است و یکی از آفات مهم و خطر ناک میوه محسوب می‌شود.

وی افزود: آفت مگس مدیترانه‌ای بیشتر به محصول هلو، زردآلود، گلابی، گوجه، سیب، آلو، توت، به، انگور، خرمالو، انار، انجیر، مرکبات و بعضی از انواع گیاهان زراعی یک ساله حمله می‌کند که با توجه به گسترده بودن حجم خسارت به طاعون گیاهی مشهور است.

باقری پناه تصریح کرد: نصب تله‌های جلب کننده حاوی مایع سراتراپ، سراتینکس یا فرومون به تعداد ۳۰ تا ۵۰ عدد در هکتار برای شکار انبوه تاثیر بسزایی در جلوگیری از خسارت دارد.

کارشناس مسئول زراعت و باغبانی جهاد کشاورزی ادامه داد: جهاد کشاورزی نسبت به تهیه و توزیع مواد جلب کننده یارانه‌ای مبارزه با این آفت اقدام کرده و کشاورزان باید به موقع مراجعه و خریداری کنند.

وی تاکید کرد: مواد جلب کننده با قیمت ۶۰ درصد یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

دیگر کارشناس جهاد کشاورزی هم با اشاره به میزان خسارت این آفت اظهار داشت: مگس مدیترانه‌ای آفت پلی فاژ بسیار بالایی دارد و با تعداد نسل بسیار بالا خسارت زیادی به باغات وارد می‌کند.

محمدی بهترین راه مبارزه با این آفت را جمع آوری محصولات آلوده و برداشت زودهنگام محصولات باغی دانست و گفت: همکاری مردم و عمل به توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی، نقش مهمی در نابودی مگس مدیترانه‌ای و پیشگیری از خسارت مالی به محصولات دارد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..