انجمن یزدپژوهی افتتاح شد

انجمن یزدپژوهی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در محل فرهنگسرای شهر افتتاح شد.

«عباس ملازینلی» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در این مراسم که با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر و اعضای هیات مدیره این انجمن برگزار شد، گفت: راه اندازی این انجمن یکی از اقدامات شورای شهر پنجم شهر بود که با پیگیری‎های مکرر و تصویب اساسنامه انجمن که وابسته به شهرداری و سازمن فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد است، محقق شد.

وی با بیان این که مشابه این انجمن در برخی از استانهای کشورمان تحت عناوین مختلفی وجود دارد، اظهار کرد: بر طبق اساسنامه، این انجمن دارای ۹ عضو حقیقی شامل اساتید و پژوهشگران حوزه یزدشناسی و دو عضو حقوقی شامل عضو شورای ناظر شورای شهر در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری است.

به گفته وی، هر کدام از اعضا که به هر دلیلی امکان همکاری با انجمن نداشته باشند، با تشخیص اعضا و با حکم رئیس سازمان فهرنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به جایگزین می‌شود.

ملازینلی در پایان ابراز امیدواری کرد که این انجمن درشهر میراث جهانی یزد منشاء اقدامات موثری برای مدیریت شهری باشد و نام یزد در تاریخ تمدن کهن این سرزمین همچنان بدرخشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ردیف بودجه پایداری برای این انجمن در نظر گرفته شده و با توجه به جدیدالتاسیس بودن این اجمن در حال حاضر ۳۵۰ میلیون تومان بودجه برای آن منظور شده که امیدواریم در سال های آینده با توجه به طرح‎های تحقیقاتی این انجمن شاهد افزایش این اعتبارات باشیم.

«جمال الدین عزیزی» شهردار شهر میراث جهانی یزد نیز در این مراسم از برنامه ریزی یک ساله شهرداری برای راه اندازی این انجمن و مشکلاتی که در راه افتتاح این انجمن سپری شده است، یاد کرد و گفت: یکی از نیازهای مدیریت شهری یزد مطالعه در این حوزه است و اگر بخواهیم نیازهای شهر یزد را بشناسیم و در آینده شهرمان به نحوی نگه داریم که آیندگان به ان افتخار کنند، نیازمند کار پزوهشی هستیم.

وی با تاکید بر لزوم گردآوری مستندات گذشته شهر یزد و تحقق نیازهای امروز و آینده شهر یزد براساس این مستندات، از برنامه ریزی برای ایجاد انتشاراتی جهت مستندسازی تجریبات گذشته و امروز شهر یزد خبر داد.

عزیزی اظهار کرد: موضوع یزد ۱۵۰۰ سال گذشته در شهرداری یزد مطرح شد و راه‌اندازی این انجمن می‌تواند بن مایه ای برای تحقق یزد آروزهاست لذا امیدواریم تداوم فعالیت این انجمن را دوره‌های آینده شورای شهر و شهرداری یزد باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..