دکتر طالبی در آیین افتتاح شهرستان مروست؛

توجه به مطالبات مردم در حوزه تقسیمات کشوری یکی از نقاط درخشان کارنامه دولت در استان یزد

استاندار یزد توجه به مطالبات مردم در حوزه تقسیمات کشوری را یکی از نقاط درخشان کارنامه دولت در استان یزد دانست و گفت: علاوه بر ارتقاء بخش مروست به شهرستان و ارتقاء دهستان های چاهک و ایثار به بخش؛ در مجموعه شهرستان خاتم، تاسیس سه شهر مجومرد، خرانق و بخ از دیگر مطالبات دیرینه مردم بود که در این دولت به...

به گزارش  یزدی نیوز، دکتر طالبی در آیین افتتاح شهرستان مروست، ضمن قدردانی از نقش آفرینی و پیگیری های موثر مسئولین کشوری، استانی و محلی جهت فراهم سازی زمینه تصویب طرح ارتقاء بخش مروست به شهرستان و ارتقا دهستان های چاهک و ایثار به بخش، اظهارداشت: در راستای تحقق این مهم، شاهد همراهی بسیارخوب افراد اداری و غیراداری، بدون هرگونه تنش و اصطکاک بودیم و همگی بر این باور بودند که بخش مروست استعداد ارتقاء به شهرستان را دارد.
استاندار یزد ادامه داد: در بسیاری از موارد با ارتقاء سطوح، شهرستان مادر در رابطه با انفصال یک بخش از شهرستان، مقاومت هایی را نشان می دهد اما هرگز چنین واکنش هایی در شهرستان خاتم مشاهده نشد که این موضوع نشان دهنده روحیه بسیار خوب مردم و مدیریت خوب فرماندار و همراهی شورای تامین شهرستان است.
وی توجه به مطالبات مردم در حوزه تقسیمات کشوری را یکی از نقاط درخشان کارنامه دولت در استان یزد دانست و گفت: علاوه بر ارتقاء بخش مروست به شهرستان و ارتقاء دهستان های چاهک و ایثار به بخش؛ در مجموعه شهرستان خاتم، تاسیس سه شهر مجومرد، خرانق و بخ از دیگر مطالبات دیرینه مردم بود که در این دولت به انجام رسید.
دکتر طالبی با بیان اینکه مطالبه ی مردم مبنی بر تاسیس شهر مجومرد به بیش از ۴۵ سال قبل بر می گردد، خاطرنشان کرد: پیگیری انفصال این منطقه از شهر اشکذر از بیش از ۴۵ سال گذشته آغاز شده و در طول دولت های مختلف به صورت جدی پیگیری شد اما این مطالبه ی مردم، سال گذشته و در این دولت تحقق یافت.
استاندار یزد تصریح کرد: مطالبات اصلی و امکان پذیر مردم که با شرایط قانونی فاصله نداشت، در این دولت اتفاق افتاد و باعث رضایت مردم در شهرها، بخش ها و شهرستان های مختلف شد.
وی با بیان اینکه علی رغم کمبود منابع مالی و محدودیت های پیش روی این دولت، کارهای بزرگی در شهرستان خاتم و سایر شهرستان های استان صورت گرفت، اظهارداشت: شاید یکی از مشکلات اصلی شهرستان های مروست و خاتم، کمبود زیر ساخت های مناسب توسعه باشد که در طی سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی برای تامین این زیرساخت ها صورت گرفته است.
دکترطالبی تاسیس نیروگاه برق در شهرستان خاتم و نیز خط انتقال برق از اسمالون به مروست را از جمله پروژه های تعریف شده برای جبران کمبود برق در مروست عنوان کرد.
استاندار یزد به تشریح وضعیت پروژه خط انتقال برق اسمالون- مروست پرداخت و افزود: در حال حاضر خط انتقال برق از ابرکوه به اسمالون انجام شده و باتو جه به اینکه با تکمیل این پروژه رینگ کامل برق در سراسر استان برقرار می شود به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار دنبال خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش ظرفیت های مشترک موجود بین دو شهرستان مروست و خاتم را زمینه ساز انجام کارهای بزرگ دانست و بیان کرد: در این روزها در حال انجام کارهای مشترکی با استان اصفهان در خصوص خط انتقال آب اصفهان- یزد هستیم و بر اساس آن یک خط انتقال از شهرستان های خاتم و مروست عبور می کند که این اقدام ظرفیت بسیار خوبی را برای توسعه صنعت و کشاورزی فوق پیشرفته در این شهرستان ها ایجاد خواهد کرد.
دکتر طالبی اضافه کرد: با توجه به نبود ساختارهای لازم و کمبود نیرو، امکانات و ادارات مختلف در بخش ها و شهرستان های جدید التاسیس، حجم کار این بخشداران ها و فرمانداران، چندین برابر کار در سایر بخشداری ها و فرمانداری ها است لذا باید با جدیت تلاش را آغاز کرده و با کمک و همراهی مدیران و نخبگان شهرستان، قدم به قدم مشکلات را برطرف کنیم.

منبع:استانداری یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..