براساس جدیدترین رتبه‌بندی وبومتریکس؛

ارتقا ۲۶۴۵ پله‌ای جایگاه جهانی دانشگاه اردکان

هم‌زمان با تداوم موفقیت‌های دانشگاه اردکان در ابعاد ملی و بین‌المللی، رتبه جهانی این دانشگاه با ۲۶۴۵ پله ارتقاء به ۱۰۱۶۸ و رتبه کشوری آن با ۲۰ پله ارتقا، به ۲۱۵ رسید.

دکتر «علی فتح‌زاده» معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اردکان اعلام کرد: به لطف خدا و همت والای همکاران دانشگاهی در سال‌های اخیر همواره شاهد ارتقای رتبه و جایگاه دانشگاه در نظام‌های گوناگون رتبه‌بندی ملی و بین‌المللی بوده‌ایم به گونه‌ای که در جدیدترین نتایج اعلام‌شده از سوی نظام رتبه‌بندی وبومتریکس در جولای ۲۰۲۱، رتبه جهانی دانشگاه با ۲۶۴۵ پله ارتقا از ۱۲۸۱۳ به ۱۰۱۶۸ و رتبه کشوری دانشگاه نیز (در بین کلیه دانشگاه‌های کشور اعم از دانشگاه‌های جامع، صنعتی، علوم پزشکی، غیردولتی، پیام نور و دانشگاه‌های آزاد اسلامی) با ۲۰ پله از رتبه ۲۳۵ به رتبه ۲۱۵ ارتقا یافته است.

وی افزود: آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) سالانه دو ویرایش از نظام «وبومتریکس» را در ماه‌های ژانویه و جولای و بر اساس چندین شاخص منتشر می‌کند که از جمله این شاخص‌ها، تاثیر محتوای وب یعنی تعداد ارجاع یا لینک‌های برقرارشده از سایر سایت‌ها به وب‌سایت دانشگاه(با وزن ۵۰ درصد) است.

فتح‌زاده از دیگر شتاخص‌هایاین ارزیابی به نویسندگان پراستناد یعنی تعداد استنادات ۲۱۰ نویسنده پُراستناد برتر دانشگاه در گوگل اسکالر (با حذف ۲۰ نویسنده برتر لیست و با وزن ۱۰ درصد) و همچنین مقالات پراستناد یا به عبارتی تعداد مقالات دانشگاه در بین ۱۰ درصد مقالات پُراستناد در نظام‌ رتبه‌بندی سایماگو (مقالات سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ و با وزن ۴۰ درصد) عنوان کرد.

گفتنی است؛ در جدیدترین رتبه‌بندی نظام وبومتریکس، ۷۰۴ موسسه ایرانی و ۳۱ هزار مؤسسه آموزشی در سرتاسر جهان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..