بررسی ارز دیجیتال دوج کوین

 در دنیای ارزهای دیجیتال رمز ارزهای بسیاری وجود دارد که یک از آن ها دوج کوین است. دوج کوین در واقع یک ارز دیجیتال متن باز است که از آن به عنوان آلت کوین یاد می کنند. هر چند که ابتدا این رمز ارز چندان مورد توجه افراد قرار نگرفته بود اما پس از مدتی با کنار زدن ریپل توانست به چهارمین ارز دیجیتال دنیا تبدیل شود و ارزش خود را حفظ نماید. اگر می خواهید با خرید و فروش دوج کوین بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که واحد اختصاری آن DOGE می باشد. هر چند که در ابتدا این ارز برای شوخی ساخته شده بود اما با قابلیت های منحصر به فردی که داشت بسیار محبوب شد به طوری که امروزه ارزش آن به چند صد میلیون دلار می رسد. رتبه بسیار خوب دوج کوین در بازار ارزهای دیجیتال موجب شده که این رمز ارز دارای طرفداران بسیاری در میان کاربران ایرانی و خارجی باشد.

این ارز دیجیتال دقیقا همانند بیت کوین می تواند انجام معاملات نظیر به نظیر را در شبکه های غیر متمرکز امکان پذیر نماید. ساختار دوج کوین به گونه ای است که می تواند یک جایگزین عالی برای بیت کوین، لایت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باشد. از این رو کارشناسان معتقد هستند که این ارز دیجیتال دارای شباهت ها و نقاط مشترک بسیاری با بیت کوین و …. می باشد.

تاریخچه دوج کوین

اگر بخواهیم درباره  آلت کوین ها و تاریخچه آن ها صحبت کنیم باید گفت که در سال ۲۰۱۳ که قیمت هر واحد بیت کوین به ۱۰۰۰ دلار رسید موجب شد که نظر افراد بسیاری از سراسر جهان به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال جلب شود. حدود چهار سال بعد از پیدایش بیت کوین بینی مارکوس که برنامه نویسی معروف بود با کمک جکسون پالمر در شرکت ادوبی  ارز دیجیتال خود دوج کوین را تولید نمود  و این رمز ارز در اواخر سال ۲۰۱۳ معرفی گردید.

خالق دوج کوین که با نام مستعار شیبتوشی ناکاموتو از آن یاد می کنند در واقع با هدف شوخی وسرگرمی این سیستم پرداخت آنلاین را تولید نمود و هرگز به دنبال جلب نظر کاربران و فعالان حوزه ارز دیجیتال نبود. ایده نام و لوگو این رمز ارز برگرفته از نژاد سگ شیبا اینو می باشد. در واقع کلمه دوج و تصویر سگ شیبا اینو به عنوان طنز اینترنتی مشهور بود به طوری که کاربران بسیاری از آن برای نوشتن نوشته های طنز خود بهره مند می شدند اما با پیدایش دوج کوین توسعه دهندگان این رمز ارز از این نام و لوگو ایده گرفته و به عنوان نماد دوج کوین استفاده کردند. اهداف انسانی دوج کوین و کمک به خیریه ها و همچنین دوستانه بودن آن موجب گردید که در عرض مدت زمان کوتاهی به محبوبیت خاصی در میان کاربران دست یابد.

فناوری دوج کوین

پیش از آنکه به خرید و فروش دوج کوین بپردازید بهتر است که ابتدا با فناوری و تکنولوژی این رمز ارز بیشتر آشنا شوید. همه ارزهای دیجیتالی که به صورت رمز نگاری شده هستند بر اساس فناوری بلاک چین مشغول به فعالیت می باشند. در واقع بلاک چین پایگاه داده دیجیتالی بسیار بزرگی است که اطلاعات فراوانی در آن ذخیره می شود. از این رو تمامی تراکنش های دوج کوین نیز در بلاکچین آن ذخیره و ثبت خواهند شد. در شبکه بلاک چین نودها یا همان کامپوترها به ازای انجام تراکنش ها پاداش دریافت می کنند که همان دوج کوین هستند. به این فرآیند که توسط نودها صورت می گیرد استخراج می گویند.

امنیت دوج کوین

این رمز ارز از همان ابتدا مشکلات امنیتی مختلفی داشت که موجب ایجاد مشکلات خرید دوج کوین و دودلی کاربران برای سرمایه گذاری در آن می شد که  از جمله آن ها می توان به هک شدن کیف پول دوج ولت آن اشاره نمود. در این ماجرا هکرها ۲۱ میلیون دوج کوین را سرقت نمودند اما انجمن دوج کوین با پرداخت ۱۳ هزار دلار این خسارت را جبران کرد. لازم به ذکر است که فناوری بلاک چین کاملا امن می باشد به طوری که تاکنون بلاک چین دوج کوین مورد هک قرار نگرفته است. اما با این وجود تمامی بلاک چین ها حدود ۵۱ درصد در معرض خطر هک قراردارند.

برای کاهش این میزان خطر از سال ۲۰۱۴ استخراج دوج کوین از طریق لایت کوین صورت گرفت در نتیجه می توان هر دو رمز ارز را با هم استخراج نمود. در واقع با این اقدام امنیت شبکه دوج کوین و لایت کوین به صورت همزمان بیشتر خواهد شد. حمله ۵۱ درصدی هنگامی رخ می دهد که یک نفر یا گروه بیش از نیمی از بلاک چین را تحت کنترل خود داشته باشند و بتوانند از این فرصت برای افزودن تراکنش های نامعتبر به بلاک چین استفاده نمایند.

کیف پول های دوج کوین

از دیگر مواردی که درباره آلت کوین ها دوج کوین باید به آن اشاره نمود پشتیبانی از کیف پول های ارز دیجیتال مختلف است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

  • کیف پول Ledger Nano S

این کیف پول مشهور که دارای طرفداران بسیاری است از نوع سخت افزاری می باشد و کاربران با خریداری آن می توانند رمزارزهایی مانند دوج کوین، بیت کوین و .. را در آن ذخیره و نگهداری نمایند.

  • کیف پول Coinomi

این کیف پول از نوع نرم افزاری است که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد توانسته نظر کاربران بسیاری را به خود جلب نماید. در این کیف پول امکان ذخیره سازی ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، زی کش و اتریوم وجود دارد.

  • کیف پول Keepkey

این کیف پول که در سال ۲۰۱۵ عرضه شده نیز از نوع سخت افزاری است و همانند سایر کیف پول های ارز دیجیتال می توان برای نگهداری رمز ارزهای مختلفی از آن استفاده نمود.

صرافی های ارز دیجیتال دوج کوین

برای خرید و فروش دوج کوین باید به صرافی هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند مراجعه نمود. صرافی های مختلفی دوج کوین را ارائه می دهند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بایننس

بایننس یکی از معروف ترین و محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال است که روزانه حجم بالایی از مبادلات توسط آن صورت می گیرد. از جمله ارزهای دیجیتالی که بایننس از آن پشتیبانی می کند می توان به بیت کوین، دوج کوین، اتریوم، بیت کوین کش و … اشاره نمود.

  • صرافی XT

این صرافی متمرکز فعالیت خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز نمود و دارای طرفداران بسیاری است. صرافی XT از بیت کوین، اتریوم، ایاس و … پشتیبانی می کند.

  • صرافی VCC

این صرافی نوپا که در سال ۲۰۱۹ تاسیس گردید در سنگاپور واقع شده است و از ارزهای دیجیتال مختلفی مانند بیت کوین کش، زیروایکس و … پشتیبانی می کند.

نحوه خرید و فروش دوج کوین

برای خرید و فروش دوج کوین پیش از هرکاری باید در یکی از صرافی های معتبر ارز دیجیتال سراسر دنیا ثبت نام نمایید. توجه داشته باشید که اعتبار و سابقه کار صرافی بسیار مهم است که این موضوع به تعداد معاملاتی که صرافی در طی سال های فعالیت خود انجام داده بستگی دارد. علاوه بر تعداد رمزارزهایی که صرافی از آن ها پشتیبانی می کند نیز خیلی اهمیت دارد. پس از انتخاب صرافی می توان با توجه به شرایط بازار و قیمت دوج کوین نسبت به خرید یا فروش آن با یک قیمت مناسب اقدام نمود.

قیمت ارز دوج کوین

تحلیل های تکنیکال و بررسی های انجام شده بر روی دوج کوین نشان می دهد که این رمز ارز در آینده ای نزدیک روندی صعودی و با افزایش قیمت خواهد داشت. در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ این رمز ارز مدت کوتاهی روندی نزولی و روبه شکست داشت اما توانست در یک بازه زمانی کوتاه بلافاصله بعد از آن روندی صعودی را تجربه کند. دوج کوین دارای نوسانات قیمت بسیاری می باشد از این رو پیش بینی قیمت آینده آن کار دشواری است اما  می توان گفت که دوج کوین با قابلیت های بی نظیری که دارد توانسته در لیست ۱۰ ارز دیجیتال برتر و محبوب دنیا قرار بگیرد. با توجه روند صعودی و مثبت دوج کوین این رمز ارز می تواند آینده درخشانی داشته باشد.

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید دوج کوین شباهت بسیاری به ارز دیجیتال محبوب بیت کوین دارد. لازم به ذکر است که این رمز ارز تحت فورکی به نام لالی کوین به وجود آمده که این فورک توسط لایت کوین ایجاد شده است. تراکنش های دوج کوین دارای سرعت بسیاربالایی می باشد و از آن به عنوان یک سیستم اطلاع رسانی نیز استفاده می کنند. دوج کوین را ضمن خرید از صرافی ها می توان استخراج نمود و به این ترتیب نیز کسب درآمد کرد. استخراج دوج کوین می تواند به صورت فردی و گروهی انجام شود. اگر به دنبال یک فرصت سرمایه گذاری بلند مدت هستید دوج کوین می تواند یکی از بهترین انتخاب های ممکن باشد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..