همزمان با عید غدیرخم؛

زندانی متهم به قتل پس از ۱۹ سال از زندان یزد آزاد شد

یک زندانی متهم به قتل با تلاش شورای صلح مستقر در زندان مرکزی یزد و همزمان با عید سعید غدیرخم پس از ۱۹ سال به آغوش خانواده بازگشت.

به گزارش یزدی نیوز در مراسمی با حضور مسئولان زندان‌های یزد و خیران استان، یک زندانی متهم به قتل با اخذ رضایت از شاکی و پرداخت دیه از زندان آزاد شد.

مدیرکل زندان‌های یزد در این مراسم با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه گفت: کسی که حق مسلم قصاص را می بخشد یک فضیلت اخلاقی بسیار ارزشمند و جایگاه ویژه ای نزد خالق باری تعالی دارد.

وی همچنین با تقدیر از مسئولان قضائی این پرونده در شعبه دادگستری یزد همچنین تلاش‌های شورای صلحی و مسئولان زندان مرکزی در راستای اخذ رضایت از شاکی و جمع آوری مبلغ دیه گفت: بسیار خرسندیم که در چنین ایام خجسته و مبارکی که مصادف با عید سعید غدیر خم است، شاهد آزادی یک زندانی پس از ۱۹ سال هستیم.

گفتنی است این زندان در سال ۱۳۸۱ به اتهام قتل وارد زندان مرکزی یزد شد که به دلیل پیچیدگی پرونده قضائی، با مساعدت مسئولان قضائی استان همچنین پرداخت ۴ میلیارد ریال دیه که از سوی خیرین یزدی پرداخت شده بود، پس از ۱۹ سال تحمل حبس، آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..