استاندار یزد در اجلاس سالیانه روسا و مدیران آموزش و پرورش کشور:

شرایط استان یزد در حوزه آموزش و پرورش رو به تعالی است/ توجه به آموزش های مهارتی؛ کلید کاهش آمار بیکاری و رفع مشکل کمبود نیروی متخصص در استان / اطلس و نیازهای اشتغال استان نشان دهنده ضروت توجه جدی به هنرستان ها و توسعه آن ها/ رشد قابل توجه پروژه های مدرسه سازی در دوران شیوع ویروس کرونا

استاندار یزد با بیان اینکه بررسی دقیق اطلس اشتغال و نیازهای اشتغال استان نشان دهنده ضروت توجه جدی به هنرستان ها و توسعه آن ها است، تصریح کرد: توجه به حوزه آموزش های فنی و حرفه ای، هنرستان ها و مراکز آموزش عالی فنی و حرفه ای می تواند موجب کاهش آمار بیکاری و رفع مشکل کمبود نیروی متخصص در استان شود.

به گزارش یزدی نیوز دکتر طالبی در اجلاس سالیانه روسا و مدیران آموزش و پرورش کشور که به ریاست رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات روسای آموزش و پرورش استان در عرصه تعلیم و تربیت و حفظ و تقویت افتخارات استان در این حوزه، گفت: فعالیت ها و تلاش های این افراد برای شروع سال تحصیلی جدید با عالی ترین سطح هماهنگی و آمادگی شایسته تقدیر و تشکر است.
وی با بیان اینکه شرایط استان یزد در حوزه آموزش و پرورش رو به تعالی است، ابراز امیدواری کرد: مدیران و روسای آموزش و پرورش بدون کمترین دغدغه نسبت به مباحث و مسائل سیاسی، این مقطع حساس در حوزه تعلیم و تربیت را با موفقیت پشت سر گذارند.
استاندار یزد با اشاره به شیوع کرونا و آسیب های ناشی از آن بر مباحث آموزشی و تعلیم و تربیت و برنامه و اهتمام دولت، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و وزارت آموزش و پرورش برای از سرگیری آموزش حضوری از اول مهرماه، خاطرنشان کرد: این شرایط ایجاب می کند که آرامشی بر ذهن مدیران ما در حوزه آموزش و پرورش حاکم باشد لذا این موضوع درخواست و مطالبه جدی ماست، تا روسای آموزش و پرورش با انرژی و انگیزه کامل، وظایف و مسئولیت های خود را دنبال کرده و با جدیت هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید را داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به رشد قابل توجه پروژه های مدرسه سازی از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: در مقطعی که با بحران اقتصادی و کاهش درآمدها در بعضی از سطوح روبرو بودیم، نه تنها فعالیت ها و پروژه های خیری در حوزه مدرسه سازی متوقف نشد بلکه بهتر و با رشد قابل ملاحظه ای در شهرستان های مختلف صورت گرفت.
دکترطالبی ادامه داد: امیدواریم شاهد تدوام روند جذب منابع خیری و استانی در حوزه مدرسه سازی باشیم و برخی از رویکردهایی که در حال حاضر در استان دنبال می کنیم به صورت جدی تری پیگیری شود.
استاندار یزد با بیان اینکه بررسی دقیق اطلس اشتغال و نیازهای اشتغال استان نشان دهنده ضروت توجه جدی به هنرستان ها و توسعه آن ها وجود دارد، تصریح کرد: توجه به این حوزه باید به صورت عمیق و نه به صورت شعاری باشد تا منجر به رشد تکنسین ها در حوزه تعلیم و تربیت شود.
وی به تضاد بین دو موضوع نرخ بیکاری بالاتر از متوسط کشوری در استان و کمبود نیروی کار در برخی از کارخانه ها و واحدها اشاره کرد و اظهارداشت: در حالیکه برخی از واحدها و کارخانه های استان به دلیل کمبود نیروی کار در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند و برای تامین نیروی فنی باید از نیروی دیگر استان ها استفاده کنند؛ استان یزد دارای نرخ بالایی از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار است.
دکتر طالبی با بیان اینکه بخش زیادی از آمار بیکاری یزد به دلیل بیکاری فارغ التحصیلان است، خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار استان، اکثرا در رشته هایی تحصیل کرده اند که اگر فرصت های شغلی بسیاری نیز برای نیروهای دانشگاهی ایجاد کنیم آن ها نمی توانند جذب بازار اشتغال شوند یا اساسا این افراد از تخصص کافی برای جذب در بازار اشتغال بخش خصوصی برخوردار نیستند.
استاندار یزد با اشاره به کمبود نیروی متخصص برای بعضی از رشته ها در استان، خاطرنشان کرد: توجه به حوزه آموزش های فنی و حرفه ای، هنرستان ها و مراکز آموزش عالی فنی و حرفه ای می تواند این مشکل را مرتفع کند.
وی به ضرورت جدیت در پیگیری رویکردهای جدید استان اشاره و تصریح کرد: مدیر نوآور و مدیر تحرک آفرین فردی است که قدرت ریسک داشته باشند و بعضی ریل گذاری های صورت گرفته در طول سال های گذشته در این استان را تغییر دهد.
دکترطالبی در پایان با ابراز خرسندی از تغییر گفتمان استان به سمت موضوع اقتصاد دانش بنیان طی سالهای اخیر ابراز امیدواری کرد: این رویکرد تاثیرات بسیار خوبی در آینده استان داشته باشد.
شایان ذکر است در پایان این نشست، استاندار یزد از مدیران آموزش و پرورش نواحی و شهرستان های استان تقدیر کرد.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..