معاون فرهنگی شهردار یزد خبر داد؛

احیای سنت‌های غدیری یزدی‌ها در دهه امامت و ولایت

معاون فرهنگی شهردار یزد گفت: سنت‌های غدیری یزدی‌ها در قالب برنامه‌های مختلف در دهه امامت و ولایت احیا می شود.

عباس ملازینلی با بیان اینکه ستاد مبشر غدیر مستقر در سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد از سال های پیش با ساختار ویژه شکل گرفته و با افتتاح دفتر این ستاد در باغ موزه دفاع مقدس و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با موسسه امامت و ولایت، این دبیرخانه به صورت منظم‌تر و بهتر در طول سال با غدیریان شهر و شهروندانی که در حوزه امامت و ولایت کارهای پژوهشی و تحقیقاتی انجام می دهند، ارتباط بگیرد.

وی با تبریک ایام دهه امامت و ولایت عنوان کرد: برای دهه امامت و ولایت جاری برنامه های متعدد و متنوعی تدوین شده است که با توجه به شیوع بیماری کرونا، اغلب برنامه ها به صورت مجازی برگزار می شود.

ملازینلی ادامه داد: با همه این محدودیت‌ها واحدهای پنج گانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بیش از ۶۰ عنوان برنامه شاد، مختلف و گسترده ای را برنامه‌ریزی کرده اند که قرار است به زبان هنر با نسل جوان و کسانی که ارتباط و تعامل کمتری در مبانی و مسائل مذهبی و همچنین آشنایی کمتری با شخصیت حضرت علی (ع) که مظهر عدالت، انصاف، جود، بخشش و همه سجایای اخلاقی هستند، ارتباط بگیرند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اظهار کرد: در دهه ولایت و امامت تلاش شده است که با استفاده از رسانه ها به ویژه فضای مجازی، حقایق پنهان مانده ای که به اشتباه رواج یافته و در بین نسل جوان مغفول مانده است را به شکل ویژه در قالب های هنری و فرهنگی به نسل جوان ارائه کنیم.

وی تاکید کرد: امسال تلاش کردیم که با توجه به شیوع ویروس کرونا، سنت و آیین این جشن بزرگ که در بین مردم رواج داشته است را در قالب جشن ها و برنامه ها به عنوان جشن های خانگی، به داخل خانه ها ببریم.

ملازینلی بیان کرد: شهروندان یزدی در طول ادوار همیشه حرمت این دوران را پاس داشته و امسال نیز همت بیشتری صورت گرفته تا این جشن بزرگ، نمود بیشتری پیدا کند از این رو تلاش کردیم با جلب مشارکت خانواده ها در برگزاری جشن های خانگی، شادی و سرور آنها را در فضای مجازی به اشتراک بگذاریم که در قالب ویدئوهایی که خانواده ها ارسال می کنند، در فضای مجازی منتشر می شود.

وی از دیگر برنامه ها را نصب پرچم، خطبه خوانی غدیر، پویش اطعام غدیر و … عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه یزد، تنها شهر شیعه شهرهای میراث جهانی است که در یونسکو به ثبت رسیده، به تبع آن وظیفه و مسئولیت ما در پاسداشت و بزرگداشت این جشن چند برابر می شود و امید است که رهروان و پیروان راستین امیرالمؤمنین، علی (ع) باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..