ظرفیت بالای واحد‌های تولیدی برای افزایش آزمایشگاه‌های همکار

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد: واحد‌های تولیدی استان این ظرفیت را دارند که آزمایشگاه‌های همکار در زمینه کاشی و سرامیک را به ۱۰ واحد برسانند.

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در بازدید از اولین آزمایشگاه همکار کاشی و سرامیک یزد گفت: استقبال واحد‌های تولیدی از احداث و ایجاد آزمایشگاه‌های همکار اداره کل استاندارد استان یزد در دل شرکت‌های خود، بیانگر اهمیت به امور آزمایشگاهی و تحقیقاتی است، چرا که بُعد اقتصادی و منافع مادی این آزمایشگاه‌ها در برابر فعالیت عظیم واحد‌های تولیدی مادر بسیار ناچیز است.

محمدرضا زارع بنادکوکی منافع معنوی احداث و ایجاد آزمایشگاه‌های همکار با بیش از منافع مادی برشمرد و افزود: حدود ۹۰ واحد تولیدی کاشی و سرامیک استان می‌توانند تعداد آزمایشگاه‌های همکار در زمینه کاشی و سرامیک را از سه واحد کنونی به حداقل ۱۰ واحد آزمایشگاهی افزایش دهند.

وی در خصوص کسب مقام‌ها و جوایز ملی گفت: دبیرخانه جایزه ملی کیفیت در سازمان ملی استاندارد ایران مستقر است و متقاضیان دریافت این جایزه می‌توانند با رعایت و گذراندن شرایط مصرح در آیین نامه‌های مربوطه و مرتبط شدن با این دبیرخانه، نامزد دریافت این جایزه شوند.

مدیرکل اداره استاندارد استان با اشاره به ظرفیت‌های واحد‌های تولیدی استان تصریح کرد: در یزد بنگاه‌ها و مراکزی مانند شرکت کاشی مسعود ایران وجود دارند که پس از سیر مراحل قانونی، لایق نمونه کشوری شدن و دریافت جایزه ملی کیفیت هستند.

زارع بنادکوکی ادامه داد: تولید پایدار در گرو صادرات مستمر و بروز بودن با تجارت جهانی است، از این رو تمامی مدیران و کارکنان اداره کل استاندارد استان یزد در عین گمنامی و تحمل زحمات بسیار، برای هموار سازی مسیر صادرات و واردات تلاش می‌کنند.

مدیرعامل شرکت کاشی مسعود ایران هم گفت: از سال ۱۳۶۲ که استارت ایجاد و احداث این واحد تولیدی در استان یزد زده شد، سعی بر این بوده که حتی المقدور از اتکا و خرید قطعات خارجی دور شویم و از طریق کار‌های پژوهش محور، قطعات مورد نیاز را بومی سازی کنیم که خوشبختانه این مساله با تلاش و دانش متخصصان موجود، محقق شده است.

محمد حسین فرشاد پور افزود: سختی‌های تهیه مواد اولیه، نیروی انسانی و فرآیند‌های تولید و همچنین عدم امکان فروش و صادرات محصولات، کار را برای ما تولید کنندگان سخت کرده است و متاسفانه به نظر می‌رسد هنوز برخی از مسئولان کشوری و استانی نتوانسته اند با تولید کنندگان همصدا شدند و راه آسان حفظ و ورود به بازار‌های کشورهایی، چون عراق، افغانستان، عربستان، پاکستان و ترکیه را برای ما هموار سازند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..