لاریجانی: با عارف رفیق هستیم

به گزارش یزدی نیوزعلی لاریجانی گفت گفتگویی با عارف درباره ریاست مجلس نداشته است.
 
علی لاریجانی رییس مجلس نهم در بخشی از نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی درباره رقابت با عارف بر سر کرسی ریاست مجلس، گفت: خیلی در این باره حساس نباشید، دو روز صبر کنید همه چیز روشن خواهد شد.
 
وی افزود: توجه داشته باشید که ساختار داخلی مجلس یک ساختار دموکراتیک است و ما هم باید در اینباره به این مساله توجه کنیم و تلاش شود از آن عدول نشود. درست است که رسانه ها به این مساله می پردازند ولی باید بدانیم نمایندگان مجلس خبرگان این ملت هستند و احتیاج ندارند که از بیرون به آنها فشار وارد شود. خودشان تصمیم می گیرند و ظرف چند روز آینده همه چیز مشخص خواهد شد.
 
لاریجانی: با عارف رفیق هستیم اما گفتگویی درباره ریاست مجلس نداشتیم/ حساس نباشید، صبر کنید
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا با عارف در این باره رایزنی و گفتگویی داشته است، گفت: نه هیچ گفتگویی بین ما نشده است. ما از قدیم رفیق هستیم و سلام علیک داریم.
 
 علی لاریجانی با اشاره به اینکه ۱۱۰ سال سابقه قانون گذاری در ایران داریم، از ۱۵۲۵ قانون مصوب در شورای انقلاب و ۲۹۳۹ قانون از سوی نه دوره مجلس شورای اسلامی یاد کرد و گفت: در مجلس نهم ۶۹۷ طرح و لایحه را بررسی کردیم که ۴۷ درصد آنها لایحه بوده است.
 
به گفته وی مجلس نهم می کوشید که به مسائل اقتصادی توجه بیشتری داشته باشد. پس از آن مسائل اجتماعی در اولویت بودند. نماینگان درپی رفع مشکلات مردم در تعامل با دیگر قوا بودند.
 
وی با اشاره به اینکه مجلس نهم در پی قانونگذاری در اصولی از قانون اساسی بود که روی زمین مانده بود، از تصویب مواردی در مورد ممنوعیت شنود، تعریف جرم سیاسی و امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و ادامه داد: امیدوارم مجلس دهم از تجربیات نه دوره گذشته بهره ببرد و با سنجش درستی از شرایط، ساماندهی مطلوبی در کشور داشته باشد.
 
لاریجانی در پاسخ به سوالی که به نقطه ضعف و قوت مجلس نهم اشاره داشت، از مشی این مجلس برای ایجاد آرامش در کشور با هم افزایی با دیگر قوا سخن گفت و افزود: نباید سایش‌های بی جهت ایجاد شود. حجم بیشتر مصوبات مجلس نهم اقتصادی بود. از جمله ایجاد رونق در فضای کسب و کار و تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی که مجلس به ریل گذاری برای دولت پرداخت. انشالله مجلس بعد هم درک درستی از مسائل مهم کشور داشته باشد و تمرکز بیشتری بر مسائل اقتصادی داشته باشد.
 
وی درباره مصوبه آخرین روز کاری مجلس نهم پیرامون استخدام افراد در مشاغل حساس با استعلام از مراجع سه گانه و انتقاد دولت نسبت به عدم اعمال نظراتش، گفت: تصویب این طرح شتاب زده نبود و شش ماهی در مجلس مورد بررسی قرار گرفته بود. دولت می گفت که در جلسات کمیسیون دعوت نشده بوده است. اگر لازم باشد مجلس بعد می تواند این مصوبه را اصلاح کند.
 
خبرنگاری درباره نقش ایران در فلوجه و عراق پرسید و لاریجانی در پاسخ گفت که امیدوارم با این تلاش ها صحنه از حضور تروریست ها پاک شود.
 
خبرنگار اعتماد در سوالش به حفظ شان و جایگاه نمایندگان از سوی هیات رئیسه مجلس اشاره داشت و بی آنکه نامی از نادرقاضی پور ببرد، از سخنان انتخاباتی او یاد کرد و از لاریجانی پرسید که چرا واکنشی به سخنان وی نداشته است. رئیس قوه مقننه هم در پاسخ گفت: تا جایی که من می دانم او این مساله را تکذیب کرده است. اگر اشتباه سهوی از سوی وی صورت گرفته، او چنین موضعی ندارد و وقتی کسی نظرش را اصلاح می کند باید بپذیریم و ادامه ندهیم.
 
لاریجانی در بخشی از سخنانش به مشکل بلندگوی این مراسم اشاره کرد و به شوخی گفت: مشکل بلندگو در جمهوری اسلامی هیچگاه حل نمی شود.

بخش نظردهی بسته شده است..