پیام استاندار به مناسبت هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

استاندار یزد به مناسبت هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پیامی صادر کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی در این پیام آورده است: ششم مردادماه در تقویم کشور به عنوان روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نامگذاری شده است. صنعتگران، اصناف، کارآفرینان و دانشجویان جلوداران مسیر توسعه جامعه هستند و آموزش و تجهیز آنان به مهارت‌های روز امری ضروری است.
بی‌گمان فراهم کردن بسترهای لازم برای مهارت‌آموزی و نهادینه شدن نظام جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان مکمل تحصیلات دانشگاهی، تحولی بنیادین را در آموزش‌های مهارتی به همراه خواهد داشت و این تحولات در حوزه مهارت آموزی نویدبخش آینده‌ای روشن در استان و کشور است.
با گرامیداشت هفته ملی مهارت و تبریک و قدردانی از همه تلاشگران این عرصه، امید دارم با عنایت به سیاست‌های کلی اشتغال مبنی بر آموزش نیروی انسانی، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده، به ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و گسترش همه جانبه آن و نیز برنامه‎ریزی برای شناسایی مزیت‌های استان و نیاز بازار کار، بیشتر توجه شود و برای رشد و شکوفایی بیش از پیش دارالعلم یزد در راستای تحقق راهبرد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، به ویژه در حوزه مهارت‌آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر، خلاق، فعال و کارآفرین گام‌های موثری برداشته شود.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..