یزد میزبان همایش ملی بانوی هزاره اسلام

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین (ع) یزد از انتشار فراخوان سومین همایش ملی «بانوی هزاره اسلام» بزرگداشت حضرت خدیجه سلام الله علی‌ها به میزبانی یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین (ع) یزد گفت: همایش بزرگداشت حضرت خدیجه سلام الله علیها، برای سومین سال متوالی از سوی این مؤسسه و مرکز پژوهشی حکمت و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

 

شاکری ادامه داد: این جشنواره در دو بخش «علمی» و «ادبی و هنری» برگزار می‌شود که در بخش علمی قالب آثار باید به صورت مقاله به دبیرخانه ارائه شود که مقالات به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی نیز پذیرفته می‌شود.

 

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین (ع) یزد، باید‌ها و نباید‌های آشنایی قبل از ازدواج با الگو از زندگی حضرت خدیجه و پیامبر اسلام، سیره شناسی حضرت خدیجه سلام الله علیها، بررسی سبک زندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها، اهمیت حضرت خدیجه در اسلام، نقد و بررسی آثار منتشر شده در ایران و خارج از ایران درباره حضرت خدیجه، زنان درحکومت رسول خدا و راهکار‌های آنان با توجه به سیره حضرت خدیجه را از جمله موضوعات پیشنهادی این همایش برشمرد.

 

شاکری با اشاره به اینکه این همایش با تأیید و حمایت سیویلیکا و جهاد دانشگاهی قرار دارد و مقالات آن در این دو سایت منتشر خواهد شد، افزود: برگزاری کارگاه مقاله نویسی، چاپ مقاله و اعطای گواهی معتبر از جهاد دانشگاهی را از مزایای این جشنواره است.

 

وی، مهلت ارسال آثار در این بخش را ۲۳ شهریورماه امسال اعلام کرد و گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه تا ۱۵ مهرماه مورد داوری قرار می‌گیرد و برترین‌ها در مراسم اختتامیه که از ۲۳ الی ۲۵ مهر برگزار خواهد شد، تجلیل می‌شوند.

 

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین (ع) یزد، با اشاره به بخش ادبی و هنری نیز گفت: بخش ادبی در رشته شعر و در تمامی قالب ها، داستان کوتاه و فیلمنامه و بخش هنری در رشته‌های پوستر و تایپوگرافی برگزار می‌شود و آثار در دو بخش دانشجویان و دانش آموزران و بخش حرفه‌ای داوری خواهد شد.

 

شاکری با اشاره به جوایز این بخش افزود: به نفرات برگزیده چهار نفر در رشته شعر مبلغ یک میلیون تومان و نفرات شایسته تقدیر، به چهار نفر، هرکدام ۴۰۰ هزار تومان، در رشته داستان کوتاه نفرات برگزیده سه نفر، هر کدام یک میلیون تومان و شایسته تقدیر، سه نفر، هر کدام ۴۰۰ هزار تومان، رشته فیلمنامه نفرات برگزیده سه نفر، هر کدام یک میلیون تومان و نفرات تقدیری سه نفر، هرکدام ۴۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در بخش هنری رشته پوستر، نفرات برگزیده سه نفر یک میلیون تومان و تایپوگرافی نفرات برگزیده سه نفر یک میلیون تومان اهدا می‌شود که مهلت ارسال آثار در این بخش را ۳۱ مردادماه جاری می‌باشد.

 

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین (ع) یزد افزود: برگزیدگان جشنواره در هر رشته در مراسم اختتامیه جشنواره ملی بانوی هزاره اسلام که با حضور مسئولان برگزار خواهد شد، تجلیل می‌شوند.

 

شاکری گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق رایانامه به آدرس emamhosseinyazd@gmail.com، یا کانال پیام رسان ایتا به آدرس‌های @BanooHezareEslam @Amoradi ۳۱۳ و @hekmat ۹۸ banoo و همچنین به دبیرخانه جشنواره که در یزد، میدان دروازه قرآن، ابتدای بلوار جمهوری، کوچه چهار باغ، چهار راه اول، سمت راست، مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین علیه السلام، ارسال کنند.

 

وی افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس https://farhang.yazd.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۹۹۲۴۲۷۱۹۶۳ تماس حاصل فرمایند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..