رئیس کل دادگستری یزد مطرح کرد؛

تسهیل امور مردم با ارتباط الکترونیک بین ناجا و دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ایجاد شفافیت، سهولت در ارتباط و تسریع و تسهیل امور مردم از محاسن ایجاد بستر ارتباط الکترونیک بین ناجا و دستگاه قضایی است.

«غلامعلی دهشیری» در نشست مشترک معاونان دادگستری با فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان‌ها و پلیس‌های تخصصی استان، استفاده از تکنولوژی‌های روز را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: یکی از اقداماتی که بسیار راهگشا برای تحقق اهداف دستگاه قضایی هوشمند بود و از مدت‌های مدید برنامه‌هایی برای ایجاد این ارتباط وجود داشت همین زمینه سازی برای اتصال ارتباط الکترونیک بین ناجا و دستگاه قضایی بود که امروز در راستای اجرای سند تحول قوه قضاییه محقق شد.

وی تصریح کرد: صرفه جویی در وقت و هزینه و ارتقاء امنیت ارسال مراسلات و تبادل پرونده‌ها، شفافیت کامل و نظم و دقت و سرعت در امور از مزایای ایجاد این بستر ارتباطی است.

این مقام قضایی، وجود برخی از مشکلات در بدو امر اجرای این طرح را طبیعی دانست و بیان کرد: نمی‌توان انتظار داشت یک خدمت نوین با تکیه بر تکنولوژی‌های جدید، ایجاد شود و بدون هیچ مشکل و کاستی در بدو فرایند، مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: بدون تردید به مرور زمان، برخی از مشکلات در حین اجرای کار رخ نمایی می‌کند و این جلسات مشترک برای شناخت همین مشکلات و رسیدن به بهترین راهکار رفع کاستی‌هاست.

رئیس کل دادگستری استان، آموزش و بازرسی میدانی را نیاز اساسی این گام بلند دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در استفاده از تکنولوژی های روز ذکر و ابراز کرد: بعد از وجود برخی از مشکلات زیرساختی، ضرورت آموزش منابع انسانی برای استفاده بهینه از این بستر، مهمترین رویکردی است که باید دنبال شود.

وی تجمیع گزارش رفع نواقص و ارائه لیست معایب احصاء شده را به معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان خواستار شد و گفت: بدون تردید هرچه که از استفاده این سیستم بگذرد با پیشنهادات ارائه شده، بر سرعت، جذابیت و کارآیی آن افزوده خواهد شد.

دهشیری از سرعت، صحت و دقت به عنوان رهاورد این بستر ارتباط الکترونیک بین ناجا و دستگاه قضایی یاد کرد و گفت: انتظار است استان یزد، همچون دیگر اقداماتی که به عنوان شاخص در کشور مطرح است در این زمینه نیز الگوی موفق استفاده از این سیستم باشد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، در این نشست بسیاری از مسائل و ابهامات و مزایا و محاسن این سیستم ارتباطی توسط معاونین دادگستری و پلیس‌های تخصصی و روسای کلانتری‌ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..