دکتر طالبی در نشست زیست بوم نوآوری و اکوسیستم استارتاپی یزد عنوان کرد:

یزد؛ استان پیشتاز کشور در زمینه اقتصاد دانش بنیان

استاندار با بیان اینکه یزد اولین استان کشور در تصویب سند نظام نوآوری، دومین استان کشور پس از تهران در آغاز ساخت کارخانه نوآوری و با زیرساخت های مناسب در حوزه اقتصاد دانش بنیان است، گفت: در حال حاضر یزد، استان پیشتاز کشور در بحث اقتصاد دانش بنیان بوده و این چشم اندازی که به یزد به عنوان الگوی اقتصاد ...

به گزارش یزدی نیوز، دکتر طالبی در جلسه زیست بوم نوآوری و اکوسیستم استارتاپی یزد که به منظور بررسی نقش زیست بوم نوآوری در توسعه یزد و سیاست گذاری های انجام شده با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری و جمعی از مسئولین، فعالین و صاحب نظران این حوزه در شبکه اجتماعی کلاب هاوس برگزار شد، به لزوم حرکت استان در مسیر اقتصاد دانش بنیان پرداخت و گفت: پیش از قبول مسئولیت به عنوان استاندار یزد، مطالعه ای بر روی مباحث توسعه ای استان و اولویت هایی که باید به عنوان استاندار آن ها را دنبال کنم، انجام دادم که این مطالعه منتج به انتخاب بحث اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از اولویت های توسعه ای استان شد و این رویکرد را در جلسات هیئت دولت، معارفه و دیگر نشست ها ارائه دادم.
وی در ادامه توسعه تک بعدی استان و آسیب ها و آثار زیان بار ناشی از آن بر روی محیط زیست و منابع آب استان و نیز برآورده نکردن نیاز بازار اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی استان را از ضرورت های انتخاب اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک راهبرد جدی در استان دانست.
استاندار یزد با بیان اینکه توانمندی های بسیار بالای استان یزد در حوزه اقتصاد دانش بنیان، قابلیت معرفی یزد به عنوان الگوی اقتصاد دانش بنیان کشور را داشت، اظهارداشت: برخورداری از شاخص های متعدد در حوزه توسعه یافتگی، رتبه علمی یزد، ویژگی های فرهنگی و دانشگاهی بودن این استان از جمله امتیازاتی بود که ما را بر آن داشت تا یزد را به عنوان پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور مطرح کنیم.
دکتر طالبی وجود نیروی انسانی قوی در بخش مدیریتی استان را از دیگر انگیزه های پیگیری مباحث مربوط به توسعه اقتصاد دانش بنیان دانست و خاطرنشان کرد: تعامل و هماهنگی بسیار خوبی در این بخش حاکم بوده و وجود این افراد، ما را به این موضوع رساند که می توان این الگو را در استان پیش ببرند.
استاندار یزد ادامه داد: در این راستا مهندس اکرم فداکار که پیش از آن مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بودند به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری منصوب شده و راهبری اقتصاد دانش بنیان به ایشان محول گردید و در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان تعامل بسیار خوبی بین دستگاه های مرتبط در استان برقرار شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش حاکمیت گفتمان اقتصاد دانش بنیان و زیست بوم فناوری را یکی از بزرگترین کارهای انجام شده در این راستا دانست و تصریح کرد: برای ما جای افتخار دارد که امروز نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران استان در بخش های مختلف، ائمه جمعه و حتی افراد دیگری که شاید انتظار چندانی از دغدغه مندی آن ها در زمینه اقتصاد دانش بنیان و اندیشه ورزی آن ها در این حوزه را نداشتیم؛ پای کار آمده، روی این موضوع کار کرده و به فضای گفتمان سازی کمک می کنند.
دکترطالبی ضمن ابراز خردسندی از به راه افتادن گفتمان اقتصاد دانش بنیان در استان یزد، اظهار داشت: در سال های گذشته مقدمات بسیار خوبی برای شکل گیری اقدامات و فعالیت ها در این حوزه انجام شده بود اما در طول دو سه سال اخیر موضوع اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک راهبرد مورد وفاق همه بخش ها و راهبردی که در سند آمایش و برنامه توسعه استان منعکس شده، به آن پرداخته شد و اقدامات و فعالیت های خوبی در این راستا صورت گرفت.
استاندار یزد تصریح کرد: استان یزد اولین استان کشور پس از تهران است که راه اندازی کارخانه نوآوری و پهنه علم و فناوری را شروع و در بسیاری از شاخص ها جایگاه برتر کشوری را کسب کرد.
وی یزد را اولین استان کشور در تصویب سند نظام نوآوری اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر یزد، استان پیشتاز کشور در بحث اقتصاد دانش بنیان است و این چشم اندازی که به یزد به عنوان الگوی اقتصاد دانش بنیان کشور داشتیم، به صورت جدی مطرح است و می توانیم به آن افتخار کنیم.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..