اشتغال، بهترین مسیر برای اصلاح زندانیان

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اختصاص بودجه به انجمن حمایت زندانیان تأکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا دشتی اردکانی در بازدید از مجتمع در حال ساخت پرورش قارچ وابسته به انجمن حمایت زندانیان گفت: آموزش مهارت و ایجاد اشتغال بهترین مسیر برای اصلاح مجرمان و عدم بازگشت مجدد آنان به زندان است و سازمان زندان‌ها می‌تواند این بستر را با همکاری دولت و مجلس افزایش دهد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از خانواده نیازمند زندانیان ادامه داد: هدف از تشکیل انجمن حمایت زندانیان، حمایت مادی و معنوی از خانواده زندانیان است. با توجه به لزوم اختصاص بودجه به این انجمن، در زمان بررسی بودجه سال آینده قطعا نگاه ویژه به انجمن‌ها می‌شود.

سبزواری مدیرکل زندان‌های استان یزد نیز با اشاره به فعالیت چشمگیر انجمن حمایت از زندانیان اردکان در جذب منابع از خیرین و توسعه اشتغال افزود: انجمن حمایت زندانیان نقطه قوتی برای حمایت از خانواده نیازمند زندانیان است و انجمن‌ها باید چتر حمایتی خود را با توسعه اشتغال و درآمدزایی گسترش دهند.

حسین صالحی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شهرستان اردکان با تقدیر از نگاه ویژه مسئولان به این انجمن بیان داشت: خانواده زندانی جز زندانی شدن سرپرست خود نباید دغدغه دیگری داشته باشد.

مجتمع پرورش قارچ در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع و زیربنای بیش از چهار هزار متر مربع در ۱۲ فاز شامل ۳۶ سالن احداث خواهد شد که فاز اول آن به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد .

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..