هشدار آب منطقه‌ای یزد به متصرفان بستر و حریم رودخانه‌ها

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد به متصرفان بستر و حریم رودخانه‌ها اخطار داد برای رفع تصرف اقدام کنند تا متقبل هزینه جبران خسارت نشوند.

به گزارش یزدی نیوز جواد منصوری با بیان اینکه در استان یزد ۶۰ رشته رودخانه با مجموع طول ۲ هزار و ۷۹۰ کیلومتر وجود دارد، گفت: سال گذشته طرح آزادسازی سراسری رودخانه‌ها ابلاغ شد که هر استان یک آزادسازی سراسری انجام دهد، این در حالی بود که آزادسازی سراسری رودخانه‌ها ده بالا در شهرستان تفت توسط این شرکت انجام شده بود.

وی افزود: با توجه به تغییر اقلیمی در استان یزد که باعث تغییر زمانی و مکانی بارش‌ها شده و بارندگی‌ها بیشتر به صورت سیلاب اتفاق افتاد، پنج رودخانه مهم استان در حوزه‌های سانیج، بنادک سادات، منشاد، طزرجان و هنزا در دست مطالعه قرار گرفت.

 

منصوری ادامه داد: مطالعات میزان تصرفات داخل حریم و بستر رودخانه‌های طزرجان با طول ۱۱ کیلومتر، بنادک سادات ۱۱ کیلومتر، منشاد ۲۵ کیلومتر، سانیج ۵۷ کیلومتر و هنزا ۱۰ کیلومتر و در مجموع مطالعات ۱۱۴ کیلومتر از این رودخانه‌ها انجام شده است.

 

وی گفت: در سال گذشته طبق تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر و قسمت‌هایی که به عنوان مزاحم تشخیص داده شده، بر روی رودخانه‌های منشاد و طزرجان آزادسازی انجام شد.

 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد از قراداد با پیمانکاران برای آزادسازی رودخانه‌های بنادک سادات، سانیچ و هنزا افزود : سعی می‌کنیم قبل از پاییز و زمستان که ان شاء الله بارندگی اتفاق می‌افتد و احتمال وقوع سیلاب بیشتر می‌شود، بتوانیم نسبت به آزدسازی بستر و بخش‌هایی که به عنوان مزاحم تشخیص داده می‌شود اقدام کرده تا اگر سیلابی هم اتفاق افتاد، نعمت تلقی شود نه نقمت.

 

منصوری تأکید کرد: با توجه به اینکه این آزادسازی‌ها با هزینه دولتی انجام می‌شود در ابتدا به مالکین و متصرفان اخطار داده شده تا خودشان برای آزادسازی اقدام نمایند و در صورتی که اقدامی صورت نگیرد، از متخلفان شکایت شده و هزینه‌های اجرایی کار و خسارت وارده از آن‌ها اخذ خواهد شد

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..