نرخ بیکاری استان یزد بالاتر از نرخ کشوری

مدیر کارآفرینی و اشتغال استان یزد گفت: بانک اطلاعاتی نیرو‌های فنی آماده به کار در یزد تشکیل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، فریبا آیت اللهی گفت: نرخ بیکاری سال۱۳۹۹ استان یزد ۱۰/۹ و نرخ بیکاری کشور ۹/۸ است و بر این اساس نرخ بیکاری استان یزد حدود ۱/۱ درصد از نرخ بیکاری کشور بالاتر است.نرخ بیکاری استان یزد بالاتر از نرخ بیکاری کشور

وی افزود: استان یزد با کمبود نیرو در واحد‌های صنفی، تولیدی، صنعتی و همه بخش‌های اقتصادی مواجه است، زیرا این واحد‌ها از نیرو‌های فنی و کارگر ساده استفاده می‌کنند.

آیت اللهی با اشاره به تاثیر مهاجران سایر استان‌ها و اتباع خارجه در افزایش نرخ بیکاری اظهار داشت: استان یزد با نیروی فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار مواجه است که تخصص و مهارت کافی ندارند. یکی دیگر از مشکلات اینست که رشته‌های دانشگاهی موجود با بازار کار ارتباطی ندارد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال استان تصریح کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری نظام مهندسی ساختمان و در صورت نیاز سایر انجمن‌های کارفرمایی و کارگری، به دنبال ساز و کار ایجاد ارتباط بین کارگران دارای مهارت و کارفرمایان نیازمند نیروی کار است.

وی بر لزوم تاسیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی صنعت ساختمان در استان تأکید کرد و گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ساخت و تولید اپلیکیشنی که در زمینه اشتغال و ارتباط بین کارگران دارای مهارت و کارفرمایانی که نیاز به کار دارند، گام برمی دارد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..