رئیس مجمع نمایندگان یزد:

خشکسالی نباید بهانه‌ای برای عدم مدیریت مناسب در حوزه آب باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه خشکسالی نباید بهانه‌ای برای عدم مدیریت مناسب در حوزه آب باشد، گفت: برخی مشکلات روستاهای یزد تاسف‌بار است.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکار در آیین افتتاحیه ایستگاه تلویزیونی روستای مزرعه میان بخش خضرآباد یزد با اشاره به اینکه پیش از این مراسم مشکلات روستا از طرف یکی از فرهنگیان روستا بیان شد، اظهار داشت: واقعاً این تاسف بار است که پس از چهار دهه ما همچنان شاهد آن هستیم که مشکلاتی در روستاها وجود دارد که نتوانستیم آنها را حل کنیم.

وی تصریح کرد: بحث خشکسالی یک موضوع است ولی مدیریت آب هم بحث مهمی است و نمی‌توان همه موارد را به گردن خشکسالی انداخت و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همین قنواتی که روستاها از آن بهره‌مند هستند و حاصل تلاش و ابتکار عمل پیشینیان ماست، اگر لایروبی شود بسیاری از مسائل برطرف می‌شود.

جوکار با تاکید بر اینکه دغدغه مردم روستاها برای رفع این مشکلات کاملاً به حق است و باید رسیدگی شود، ادامه داد: اگر مشکلی در مسیر لایروبی قنات‌ها وجود دارد، بخشدار و فرماندار از سازمان‌های مسئول پیگیری کنند و از دعواهای محلی جلوگیری کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید شاهد مشکلات مردم روستاهای مختلف به دلیلی مشکل آب باشیم، گفت: پیش از اینکه این مشکلات بیشتر شود باید فرماندار و بخشدار سازمان‌های مربوطه را به این منطقه بیاورند و مشکل را به صورت سریع و کامل برطرف کنند.

وی تاکید کرد: بحث آب شرب روستاهای بخش خضرآباد در حال انجام است و امیدواریم بر اساس اعلام مسئولان امر، امسال پروژه انتقال آب شرب روستاها انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در ارتباط با مشکلات راه بخش خضرآباد یزد گفت: مشکل اعتبارات راه خضرآباد تا اندازه‌ای حل شده و به زودی پروژه شروع می‌شود و تا پایان سال هم بحث اعتبارات تکمیل می‌شود.

جوکار به مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان در ارتباط با برخی برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز از قنات‌های منطقه اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیروی انتظامی باید ورود کند و اجازه ندهد افرادی بدون مجوز اقدام به برداشت بی‌رویه از قنات‌ها کنند؛ این حق آبه مردم است و اگر قرار باشد ما از شهر به روستا بیاییم و از آب قنوات مردم بهره‌برداری بیش از حد کنیم اصلاً قابل قبول نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد از فرماندار اشکذر پیگیری چند موضوع مطرح شده در این نشست و حل شدن آن در طول ۱۰ تا ۱۵ روز آینده را خواستار شد.

وی از صدا و سیمای مرکز یزد برای ایجاد ایستگاه تلویزیونی و اتصال روستاهای این منطقه به شبکه دیجیتال تقدیر و تشکر کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..