امضای تفاهم‌نامه پژوهش ۱۰۰۰ ایثارگر حوزه‌های علمیه یزد

تفاهم‌نامه پژوهش یک هزار ایثارگر حوزه‌های علمیه یزد با هدف تدوین بیش از ۱۰ جلد کتاب امضا شد.

به گزارش یزدی نیوز، مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزدبا بیان اینکه اطلاعات هر ایثارگر در قالب و فرم مشخصی توسط سازمان حفظ و نشر آثار مشارکت روحانیون در دفاع مقدس یزد ارائه و تکمیل خواهد شد، افزود: در جلسه‌ای با حضور مدیر حوزه‌های علمیه یزد و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد مقرر شد خاطرات ایثارگران حوزه علمیه یزد گردآوری شود.

حجت الاسلام محمدهادی خسروی‌راد زمان این تفاهم نامه را تا پایان سال ۱۴۰۱ اعلام کردوافزود: تولید کتاب تا مرحله صفحه آرایی برعهده حوزه علمیه و بعد از آن برعهده اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد است و امکان افزایش جلد کتاب‌ها نیز در تفاهم‌نامه دیده شده است.

وی افزود: آموزش ثبت تاریخ شفاهی در جامعۀ طلاب تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰، برگزاری نشست تخصصی با روحانیون مؤثر ایثارگر تا پایان مهر سال ۱۴۰۰، تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس از مؤلفین حوزۀ علمیه تا پایان مهر سال ۱۴۰۰ و جمع‌آوری اسناد، تصاویر، صوت و فیلم مربوط به ایثارگران تا پایان سال ۱۴۰۱ از جمله فعالیت‌هایی بود که در این جلسه به تصویب رسید.

 

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت : برگزاری جلسات نقد کتاب، معرفی نویسندگان و مربیان دوره آموزش تاریخ شفاهی و ارائۀ گزارش از جمله اقداماتی است که باید صورت گیرد.

 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه مربوط به ایجاد دبیرخانه جشنواره «پرچم‌داران انقلاب اسلامی» گفت: تعهدات حوزه علمیه در این تفاهم‌نامه شامل شناسایی آثار مرتبط در حوزه و دانشگاه، جمع‌آوری، آرشیو و انتقال آثار، همراه با رشد قابل‌ توجه نسبت به آثار ارائه شده جشنواره در سال گذشته، گزارش ماهانه به دفتر روحانیون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، تقدیر مکتوب از مؤلفین و هدایت پژوهش‌های حوزه به‌سوی عناوین جشنواره است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..