آینده مبهم فوتبال یزد

به گزارش یزدی نیوزفوتبال  این روز‌ها دستخوش تغییراتی شده و جایگاهش را در کشور از دست داده است؛ تیم فولاد یزد همچنان در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، جام آزادگان حضور دارد و نام و نشانی از تیم تربیت نوین یزد هم باقی نمانده است.

این درحالی است که وضعیت تیم درخشان فوتبال ساحلی استان به گونه‌ای است که نام تیم گلساپوش که می‌‌آید رقیبان همه می‌دانند که برای بازی در مقابل آن، باید تمام تلاش خود را به خرج دهند.
در این میان گفته می‌شود که وضعیت نابسامان تیم‌های استان به نابهنجاری‌های اقتصادی مرتبط است، با این حال نمی‌توان وضعیت زیرساخت‌های فوتبال را نادیده گرفت.
طبق نظریه کارشناسان فوتبال دنیا توجه به زیرساخت‌ها و تیم‌های پایه و آموزش مربیان با دانش از اساسی‌ترین کارهایی است که برای ارتقای جایگاه این ورزش پرطرفدار باید انجام شود. بنابراین به نظر می‌رسد استان یزد نیز باید برای پیشرفت به سمت موفقیت و پیدا کردن جایگاه مناسب در زمین چمن رویکرد دیگری را مد نظر قرار دهد.

نبود حامی‌‌ مالی مناسب
با توجه به شرایط تیم‌های فوتبال یزد، مسئولان استان باید توجه ویژه ای به ورزش فوتبال کنند. همچنین با توجه به این‌که استان از قابلیت‌های صنعتی مناسبی برخوردار است، حضور صنعتی‌‌ها در ورزش فوتبال می‌‌تواند جان دوباره ای به این ورزش پرهیجان دهد و رکود فوتبالی را از بین ببرد.
دبیر هیات فوتبال استان با اشاره به این‌که حامی مالی برای حمایت تیم‌ها در استان وجود ندارد، می‌‌گوید: رکود اقتصادی حاکم بر کشور، دامنگیر تیم‌های فوتبال استان هم شده است به طوری که تیم تربیت نوین یزد، سه سالی است که به دلیل نبود حامی‌ ‌مالی نتوانسته به خوبی عمل کند و به رده‌‌های پایین فوتبال سقوط کرده است.
«احمد نارگونی» اشاره می‌‌کند: برای پیشرفت فوتبال استان، طبق دستورالعمل فدراسیون عمل کرده‌ایم.
به گفته وی، انجام برنامه‌ریزی‌های گوناگون، برگزاری کلاس‌های داوری توجیهی و مربیگری از تلاش‌های هیات فوتبال یزد برای سوق دادن این ورزش به سمت پیشرفت است.
وی افزود: توجه به تیم‌های پایه و استعدادیابی در رده‌‌های سنی کودکان موجب خواهد شد تا زیرساخت‌های فوتبال در استان متناسب با برند‌های روز فوتبال پیشرفت کند.
دبیر هیات فوتبال استان گفت: تیم فولاد یزد به فوتبال پایه توجه ویژه‌ای دارد، آنچنان که تیم فوتبال نونهالان فولاد به لیگ برتر فوتبال صعود کرده و در این لیگ توپ می‌زند و برخی استعداد‌های این باشگاه به تیم‌های لیگ برتری از جمله پرسپولیس فرستاده شدند.
نارگونی می‌‌گوید: در فوتبال ساحلی، یزد حرف اول را در کشور می‌زند و تیم گلساپوش با تلاش فراوانی که از‌سوی بازیکنان این تیم، کادر فنی و مسئولان باشگاه صورت می‌گیرد، در فوتبال ساحلی کشور، خوش درخشیده و استان را در این زمینه سربلند کرده است.

رویکرد صنعت به سمت فوتبال
دبیر هیات فوتبال استان می‌گوید: برای پیشرفت فوتبال در یزد باید شرکت‌های صنعتی و مسوولان دست به دست هم دهند تا فوتبال استان جایگاه مناسب خود را پیدا کند.
به گفته وی، یزد اگر چه استانی صنعتی است اما صنعت حمایت خاصی از تیم‌های ورزشی استان نمی‌کند و رکود اقتصادی هم بر این موضوع دامن زده است.
وی نیز اظهار کرد: به طور قطع در صورت تداوم این وضعیت، آینده فوتبال استان نگران کننده خواهد بود چرا که رفع مشکلات اقتصادی نماینده‌‌های استان که یکی در لیگ دسته دو و دیگری در لیگ آزادگان حضور دارند تنها در توان هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان نیست و حمایت مسئولان ارشد و صنایع را می‌‌طلبد. نارگونی افزود: تیمداری و استعدادیابی باید از سوی باشگاه‌ها انجام شود و هیات فوتبال در سایر زمینه‌ها حامی‌ ‌فوتبال استان خواهد بود.
وی گفت: تمام‌ ‌مسئولان رده بالای استان باید به حمایت از فوتبال برخیزند چرا که استان از ظرفیت بالایی برخوردار است و تنها حمایت همه جانبه مسئولان ارشد به خصوص استاندار، می‌‌تواند فوتبال را از این ورطه نجات و به سمت پیشرفت و کسب جایگاهی مناسب سوق دهد.

بخش نظردهی بسته شده است..