امام جمعه بخش مرکزی یزد:

غدیر سند حقانیت اسلام و تشیع است

امام جمعه بخش مرکزی یزد، غدیر را سند حقانیت اسلام و تشیع دانست و گفت: بر همه ما واجب است که حقیقت و جایگاه این واقعه عظیم را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به اینکه در قرآن کریم دو بار به قول سدید سفارش شده است، اظهار داشت: قول سدید عبارت است از همان قول استوار و محکم، یعنی قولی که مستند باشد و هیچ خدشه‌ای در آن وارد نشود.

وی افزود: خدای متعال از مسلمانان می‌خواهد همیشه کلام، رفتار و سخنانشان قولی سدید باشد و قول سدید قرین به امر تقوا شده به این معنا که تقوا می‌تواند قول سدید را در پی داشته باشد همانگونه که قول سدید تقوا را در وجود انسان تقویت می‌کند.

مدرسی با گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید غدیرخم اظهار داشت: عید غدیر سند حقانیت اسلام و تضمین آینده اسلام و تشیع توسط پیغمبر و عیدی است که هم در قرآن و هم در روایات ریشه‌های عمیقی دارد و باید حقیقت آن را به دیگران نیز برسانیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: غدیر عیدی است که بر ما واجب است تا حقیقت و جایگاه آن را به دیگران و فرزندانمان آموزش دهیم و پیامبر اکرم (ص) نیز در خطبه غدیر فرمودند: ما در رابطه با هیچ واجب و فرضیه‌ای چنین تعبیری را نداریم.

وجود اسناد محکمی برای حقانیت ولایت حضرت علی(ع)

مدرسی تاکید کرد: جریان غدیر جریانی تاریخی، روایی، قرآنی، کلامی و تفسیری است و در کنار غدیر ما هزاران دلیل دیگر هم داریم که به شکلی محکم و مستند حقانیت امیرالمومنین علی (ع) را روشن می‌سازد.

وی با اشاره به کتاب مرحوم کراجکی از شاگردان شیخ مفید و شیخ طوس (ره) با نام «التعجب» عنوان کرد: کراجکی در این کتاب استدلال‌های ساده ای را در رابطه با امامت امیرالمومنین علی (ع) بیان می‌دارد از جمله اینکه هر زمان پیامبر از مدینه حتی برای دو سه روز خارج می‌شدند، جانشین معرفی می‌کردند، آیا برای سفر ابدی پیامبر نباید فردی را جانشین قرار می‌دادند؟

مدرسی افزود: در اسلام وصیت یک امر دارای جایگاه پر اهمیت و بعضاً واجب است، ما برای دو رکعت نمازی که نخواندیم باید وصیت کنیم، یا برای یک کیلو گوشتی که از همسایه گرفتیم و پول آن را پرداخت نکردیم باید وصیت و تعیین تکلیف کنیم آیا پیامبر برای امر مهم جانشینی، وصیت نداشته اند؟

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: پیامبر در هر جنگی فرمانده‌ای را معین می‌کردند و گاهی حتی چند فرمانده که اگر فرمانده‌ای کشته شد، دیگری جای فرمانده قبل حضور یابد و امت بدون فرمانده نماند و آیا می‌شود پیامبر برای جنگ‌های بعد که جنگ‌های فکری و نرم است، کسی را معرفی نکرده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز تشکیل اولین نماز جمعه بعد از انقلاب، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ آیت الله طالقانی که ابوذر زمان و زبان گویای انقلاب بود را به امامت جمعه تهران منصوب کردند و این نماز تنها نمازی است که به صراحت نامش در قرآن آمده است چراکه نمازجمعه قرار گاه ایمان، تقوا و بصیرت است.

مدرسی عنوان کرد: امروز مسئولیت‌های بسیار سنگینی بر دوش امت اسلامی در این زمینه و در زمان حاضر است زمانی که امام عادل بر جامعه اسلامی حاکم است و پیامبر بیان می‌فرماید: بدانید نماز جمعه بر شما واجب شده است و هر کس در زمان حیات من و بعد از من در شرایطی که امکان برگزاری نماز باشد آن را رها کند و نپذیرد پیامبر او را نفرینش می‌کند که خدا نگذارد که امر او به خوبی سپری شود و زندگی او همراه با برکت نخواهد بود.

وحدت امت اسلامی و بیان مطالبات مردم مهمترین دستاوردهای نمازجمعه

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: اگر می‌خواهیم نمازمان نماز قابل قبولی باشد باید در نماز جمعه جدیت داشته باشیم و اگر می‌خواهیم در واجبات مالی خود تأثیرگذار باشیم، باید حتماً در نماز جمعه شرکت کنیم و حج ما اگر بخواهد قابل قبول باشد باید به نماز جمعه توجه داشته باشیم و در نهایت برکتی در وجود ما نیست تا به نماز جمعه برگردیم.

مدرسی افزود: آثار و برکات زیادی نیز در نماز جمعه وجود دارد و این فریضه زبان گویای اسلام و انقلاب بوده و از مردم و مطالبات آنها حمایت کرده ضمن اینکه چارجوبه اسلام و انقلاب با منظومه فکری امامین انقلاب با نمازجمعه حفظ شده و این فریضه عامل به عقب راندن و مأیوس شدن دشمن بوده و وحدت امت اسلامی گسترش معنویت را نیز به دنبال داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در مورد حج بیان کرد: ایشان بر تقویت گفتمان مقاومت بین امت اسلامی تاکید داشتند و این همان چیزی که دشمن از آن ترس دارد و دشمن می‌خواهد مسلمانان اهل سازش بوده و مقاومت نداشته باشند که این نکته و هوشیاری در این زمینه باید سرلوحه جامعه اسلامی قرار گیرد.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماجرای خوزستان نیز عنوان کرد: آب خوزستان ماجرایی بسیار تأسف انگیز و غم انگیز است گرچه عده‌ای هم دارند سو استفاده می‌کنند و می‌خواهند از این جریان بهره برداری سو داشته باشند اما واقعیت و حقیقت این است که دردهای مردم باید مورد رسیدگی قرار گیرد هم در خوزستان و هم سیستان و بلوچستان این موضوعات نیازمند توجه مضاعف و حرکت جهادی برای پاسخ به نیاز مردم است.

نیاز به استانداران ویژه برای خوزستان و سیستان و بلوچستان

وی ادامه داد: همانگونه که رئیس جمهور منتخب هم بیان کردند دو استاندار ویژه باید برای این دو استان در نظر گرفته شود تا عقب ماندگی‌هایی که در این سال‌ها مردم گرفتارش شده و در اولیه‌ها نیز حتی محروم مانده اند، جبران شود.

مدرسی تصریح کرد: مسئولان امر در روزهای پایانی این دولت سعی کننند به دغدغه مردم و جوانان توجه کنند و این ایام ایامی است که در سال قبل تسهیلات ویژه ای را دولتمردان ما برای ازدواج جوانان در نظر گرفتند و نسبت به اجرا و عمل به وعده این تسهیلات گزارش بدهند.

مدرسی تصریح کرد: مسئولان امر در روزهای پایانی این دولت سعی کننند به دغدغه مردم و جوانان توجه کنند و این ایام ایامی است که دولت در سال قبل تسهیلات ویژه ای برای ازدواج جوانان در نظر گرفت و اکنون نسبت به اجرا و عمل به وعده این تسهیلات گزارش بدهند تا مردم بدانند چقدر در این زمینه موفق بوده و اگر موفقیتی حاصل نشده، علت آن چه بوده است.

وی تاکید کرد: یکی از عواملی که می‌تواند در تسهیل ازدواج جوانان موثر باشد، امکانات و تسهیلات برای ساخت مسکن است و اولین عرصه آن هم عبارت است از زمین که باید در اختیار جوانان قرار گیرد.

مدرسی اظهار داشت: در بخش مرکزی یزد واقعا با سختی جوانان می توانند برای تهیه مسکن به زمین اقدام کنند و درخواست ما از دولت این است که در روزهای پایانی دولت دوازدهم فکری برای جوانان کنند و زمینی که در اختیار جوانان قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..