محمد صدوقی دبیر کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام در یزد:

اجلاس جهان اسلام منادی صلح و گفت و گو به جای خشونت و تفرقه است

دبیر هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام (مجمع جهانی اسلام) در یزد گفت: این اجلاس منادی صلح و گفت و گو به جای خشونت و تفرقه است.

به گزارش یزدی نیوزحجت ‌الاسلام محمد صدوقی در این کنفرانس افزود: یزد از جنبه های مختلف می‌ تواند الگویی برای جهان اسلام و دنیا باشد.
وی افزود: یزد دیار عالمان بزرگ و متفکران بزرگی از جمله آیت ‌الله شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه در ایران، سیدکاظم طباطبایی از علمای بزرگ شیعه، شهید صدوقی و آیت‌ الله خاتمی است.
نوه شهید محراب آیت الله صدوقی اظهار کرد: به عنوان فردی که پدربزرگش قربانی ترور شده است در یزد میزبان اجلاسی هستیم که می خواهد منادی صلح و گفت و گو به جای خشونت و تفرقه باشد.
آیت الله محمد صدوقی روز جمعه دهم رمضان ۱۴۰۲ قمری برابر با یازدهم تیرماه سال ۱۳۶۱ شمسی پس از ادای نماز جمعه در مسجد ملا اسماعیل شهر یزد هدف حمله ناجوانمردانه منافقان کوردل قرار گرفت و به شهادت رسید.
دبیر هفتمین مجمع جهانی اسلام در یزد افزود: شرکت کنندگان در این جلاس میهمان شهری هستند که خاک و فرهنگ آن بذر گفت و گو و تعامل را به جای بذر خشونت و نفاق بارو می کند.
صدوقی ادامه داد: شهر یزد به عنوان دومین شهر تاریخی و نخستین شهر خشت خام جهان می‌ تواند نمادی از صلح و آرامش برای زندگی باشد؛ شهری با معماری اسلامی و همخوان با اقلیم که اندیشمندان بزرگی در عرصه تاریخ داشته است.
وی خاطر نشان کرد: در یزد نه تنها اقلیت ‌های مذهبی شیعه و سنی بلکه اقلیت ‌های دینی مانند زرتشتیان نیز با مسلمانان سالیان سال با مسالمت، آرامش، تعامل و سازش با یکدیگر در حال زندگی هستند.
صدوقی با بیان اینکه میزبانی این اجلاس ثمرات زیادی دارد گفت: یزد با توجه به ظرفیت موجود می تواند به عنوان نماد صلح و زندگی مسالمت‌ آمیز به کل جهان معرفی شود.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..