دسترسی همه مدارس دولتی استان یزد به اینترنت رایگان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد: با اختصاص ۱۱۵ ترابایت حجم اینترنت ماهانه، همه هزار و ۶۴۶ مدرسه دولتی شهری و روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت رایگان دسترسی دارند.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا پاکدل با اشاره به این که طرح هوشمندسازی مدارس استان یزد در تابستان سال گذشته با پوشش کامل مدارس دولتی شهری و روستایی به اتمام رسید، گفت: در حال حاضر هزار و ۱۳۸ مدرسه شهری و ۵۰۸ مدرسه روستایی استان با دریافت مودم و پهنای باند رایگان، به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت رایگان برخوردار هستند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز مدارس به آموزش مجازی، در ابتدای سال تحصیلی گذشته ماهانه ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان به مدارس شهری و روستایی استان یزد اختصاص یافت که بر اساس پایش صورت گرفته، اغلب مدارس در آموزش مجازی با کمبود حجم مواجه شده بودند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: با موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تامین هزینه افزایش ترافیک مدارس، حجم اینترنت مدارس استان از ۳۰ گیگابایت به ۷۰ گیگابایت ارتقا یافت و بر این اساس ماهانه ۱۱۵ ترا بایت حجم اینترنت رایگان به مدارس شهری و روستایی استان یزد اختصاص یافته است.

پاکدل افزود: کارگروه هوشمندسازی مدارس استان متشکل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و مخابرات منطقه یزد، بر کیفیت و روند ارائه سرویس یاد شده به مدارس نظارت می‌کند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..