سایت‌های واسط، بستری برای سرقت

رئیس پلیس فتا استان یزد: شهروندان به تبلیغات وسوسه‌انگیز تعمیر لوازم خانگی در محل که در سایت‌های واسطه‌گر مشاهده می‌کنند، توجهی نداشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت : مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از استقبال مردم از سایت‌های واسط فروش کالا و یا درج آگهی رایگان، با شیوه و شگرد‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند و کاربران فضای مجازی در استفاده از این نوع سایت‌ها به نکات امنیتی توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: برخی افراد سودجو با درج آگهی جعلی در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی مانند “‌نصب، سرویس و تعمیر لوازم خانگی در منزل” و ارائه آدرس و مشخصات جعلی دفتر کار و تعمیرگاه، ضمن مراجعه حضوری به منزل قربانیان برای تعمیر لوازم خانگی از قبیل ماشین لباسشویی و یخچال و کولر گازی و… به بهانه اینکه تعمیر آن باید در محل کار انجام شود، اقدام به خارج کردن لوازم مورد نظر کرده و با این ترفند، وسایل را به سرقت می‌برند.

ابوطالبی گفت : سارقان با تعیین قیمت‌های عمدتا پایین‌تر از عرف بازار برای خدمات تعمیراتی و با سوء‌استفاده از اعتماد شهروندان و ارائه مشخصات جعلی به اقدامات مجرمانه خود مبادرت می‌ورزند.

رئیس پلیس فتا یزد افزود : با توجه به عدم احراز هویت واقعی افراد در درج آگهی در این سایت‌ها و فراهم بودن امکان کلاهبرداری، شهروندان عزیز توجه داشته باشند که حتما اینگونه خدمات و سرویس‌ها را از شرکت‌های دارای مجوز و معتبر درخواست کنند و نسبت به سوءاستفاده‌های احتمالی توجه داشته باشند.

وی از کاربران خواست هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..