افتتاح شورای کانون قرآن و عترت بهزیستی استان یزد

شورای کانون قرآن و عترت بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی و همزمان با روز عرفه با حضور مدیرکل و مسئولان فرهنگی استان افتتاح شد.

به گزارش  یزدی نیوزبا توجه به سیاست‌های سازمان مبنی بر تلاش برای آشناسازی بیشتر جامعه هدف با معارف اسلامی و فرهنگ دینی بر اساس مصوبه شورای عالی قرآن و عترت، شورای کانون قران و عترت بهزیستی استان به عنوان مرکزی برای توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت در بهزیستی افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در این مراسم گفت: از زمان تاسیس سازمان تاکنون به تدریج به فعالیت‌های بهزیستی اضافه شده و در حال حاضر بیش از ۵۰ فعالیت مصوب دارد و برای این ۵۰ فعالیت بیش از ۱۳۰ فرآیند تعریف شده است.

علی محمد عطابخش افزود: در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار نفر در گستره استان ماهیانه مبلغی را تحت عنوان یارانه دریافت می‌کنند که این مبلغ چیزی حدود چهار و نیم میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۱ هزار نفر نیز از خدمات مراکز بهزیستی بهره مند می‌شوند و برای این خدمات یارانه‌ای بیش از سه و نیم میلیارد تومان در ماه از سوی بهزیستی به مراکز پرداخت می‌گردد.

عطابخش با اشاره به جمعیت انبوه تحت پوشش سازمان تصریح کرد: این حجم جمعیت مستلزم این است که کار‌های فرهنگی برای آن‌ها انجام شود و ما وظیفه خود می‌دانیم که هم در استان و هم در کشور اساس و پایه کار‌های فرهنگی خود را بر اساس قرآن بگذاریم.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: امروز به صورت رسمی شورای کانون قرآن و عترت با هدف برنامه ریزی برای مسائل قرآنی و آموزش‌های زندگی اهل بیت به جمعیت هدف راه اندازی می‌شود و لازم به ذکر است که کانون مذکور؛ زیر مجموعه شورای فرهنگی استان فعالیت می‌نماید.

وی ادامه داد: در هر یک از ادارات بهزیستی شهرستان، نماینده کانون قرآن و عترت پس از تایید شورای مرکزی کانون و با حکم رئیس بهزیستی شهرستان به عنوان مسئول کانون قرآن و عترت شهرستان منصوب می‌شود و کانون باید در کلیه مراکز واجد شرایط بهزیستی استان نماینده داشته باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..