دستگیری عامل نشر اکاذیب علیه دستگاه خدماتی در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد: کارمند یک مجموعه که با انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی سبب خدشه دار شدن عملکرد آن سازمان در افکار عمومی شده بود، بازداشت شد.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در پی دریافت مرجوعه قضایی از نماینده حقوقی یکی از ارگان‌های خدماتی مبنی بر نشر کلیپ جعلی و کذب علیه این مجموعه در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی افزود: با توجه به اینکه انتشار اخبار کذب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر اساس قانون مجازات اسلامی تخلف بوده و برابر قانون با شخص خاطی برخورد می‌شود، پرونده با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند.

 

رئیس پلیس فتا یزد ادامه داد: متهم که یکی از کارکنان همان مجموعه بود، شناسایی و به پلیس فتا احضار شد، در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه ارتکاب جرم شد، اما در مواجهه با ادله دیجیتال و مستندات محکم ارائه شده توسط کارشناسان پلیس فتا به اتهامات وارده اقرار کرد.

 

ابوطالبی تأکید کرد: گاهی اوقات در شبکه‌های اجتماعی شاهد به اشتراگ‌گذاری مطالبی خلاف واقع هستیم که به واسطه عدم آگاهی شهروندان نسبت به صحت اخبار در فضای مجازی باز نشرمی‌شود، لذا شهروندان ضمن عدم توجه به اخبار و مطالب کذب و شایعات منتشر شده در فضای مجازی از بازنشر اینگونه اخبار که منجر به تخریب و اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری کرده و در مواجهه با موارد مشکوک مخل نظم اجتماعی آن‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir به پلیس فتا اعلام نمایند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..