دستیابی به دانش فنی و تولید زخم پوش هیدروفایبر در جهاددانشگاهی

مدیر پروژه «کسب دانش فنی و تولید زخم پوش هیدروفایبر» جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه خوشبختانه این طرح تقریباً به اتمام رسیده و نمونه اولیه با کیفیت مطلوب تولید شده است گفت: در حال حاضر برای اخذ مجوزها و تجاری‌سازی محصول در حال برنامه‌ریزی هستیم.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر مژده عزیزی مدیر پروژه «کسب دانش فنی و تولید زخم پوش هیدروفایبر» جهاددانشگاهی و مدیر گروه بیومواد سرامیکی پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی یزد آخرین وضعیت اجرای این پروژه فناورانه توسط جهاددانشگاهی را تشریح کرد و گفت: با دستیابی به محصول اولیه دانش فنی و تولید زخم پوش هیدروفایبر در حال برنامه‌ریزی برای اخذ مجوزها و تجاری‌سازی محصول هستیم.

دکتر عزیزی که دارای مدرک دکترای مهندسی مواد است از سال ۹۴ به‌عنوان کارشناس پژوهش در سازمان جهاددانشگاهی مشغول به کار شد و از سال ۹۵ به‌عنوان عضو هیات علمی مشغول به فعالیت است در رابطه با طرح «کسب دانش فنی و تولید زخم پوش هیدروفایبر» اظهار کرد: زمینه فعالیت گروه بیومواد سرامیکی پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی یزد در محورهای زخم پوش‌های مدرن، ساخت قطعات پزشکی با دستگاه چاپگر سه بعدی و داربست‌های زیستی است. تاکنون چندین طرح شاخص در زمینه زخم پوش‌های مدرن و ساخت قطعات پزشکی توسط این گروه به انجام رسیده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر، مدیریت طرح فناورانه «دست‌یابی به دانش فنی تولید زخم پوش‌های هیدروفایبر» را بر عهده دارم که از اوایل سال ۹۸ شروع شده و خوشبختانه با تخصص و همت اعضای تیم به محصول اولیه دست یافتیم.

دکتر عزیزی با اشاره به این‌که زخم پوش‌های هیدروفایبر از زخم پوش‌های مدرن و پرکاربرد در زمینه درمان انواع زخم‌ها به‌ویژه زخم‌های مزمن و ترشحات نسبتاً بالا می‌باشند، اظهار کرد: اکثر این محصولات ساخت شرکت‌های آمریکایی و اروپایی است و تکنولوژی ساخت آن تلفیقی از تکنولوژی هیدروفایبر و هیدروکلوئید است که نسبتاً سری است. کشور ایران هنوز به تکنولوژی ساخت آن دست نیافته است و محصولات موجود در کشور وارداتی بوده که هزینه گزافی دارند. با توجه به موارد ذکر شده، هدف رسیدن به این تکنولوژی و تولید محصولات داخلی با کیفیت مشابه محصولات خارجی و رسیدن به خودکفایی است.

مدیر گروه بیومواد سرامیکی پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی یزد در رابطه با مشکلات و موانعی پیش روی به سرانجام رسیدن اجرای این طرح گفت: بحث تحریم جهت تأمین مواد اولیه مورد نیاز و همچنین نبود یک سری امکانات و تجهیزات یکی از مشکلات پیش روی طرح است که با درایت و تجارب اعضای متخصص تیم و جایگزینی تکنیک مناسب جهت تولید، مرتفع شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، وی بیان کرد: خوشبختانه این طرح تقریباً به اتمام رسیده و نمونه اولیه با کیفیت مطلوب تولید شده است و در حال حاضر جهت اخذ مجوزها و تجاری‌سازی محصول در حال برنامه‌ریزی هستیم.

دکتر عزیزی در پایان اظهار کرد: امید است با مدیریت صحیح و پیگیری‌های مجدانه، پروژه‌های فناورانه بیشتری تعریف و در دست اجرا قرار گیرد و از تحریم‌ها برای رسیدن به استقلال استفاده کنیم و دست اجنبی و استکبار از مملکتمان قطع شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..