تولید بیش از ۳۱هزار تن زردآلو در استان یزد

no-thumbs

رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزدگفت : شهرستان های ابرکوه و خاتم بیش از ۲۷هزار تن زردآلوی استان را تولید می کنند.

به گزارش یزدی نیوزسید جمال سجادی پور سطح زردآلوی استان را ۲۴۳۰ هکتار شامل ۲۲۷۰ هکتار بارور و ۱۶۰ هکتار غیر بارور اعلام و پیش بینی کرد باتوجه به متوسط برداشت ۱۳۵۰۰ کیلوگرم در هکتار از این باغات ۳۱۰۰۰ تن محصول برداشت شود.
وی افزود :محصول زردآلوی ابرکوه از نظر طعم و کیفیت و پیش رسی مقام اول را در کشور دارا می باشد و آخر تیرماه کار برداشت زردآلود در مزارع و باغات استان به پایان میرسد
سجادی پور  تصریح کرد: با وجود سرمازدگی اسفند سال گذشته و کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی این محصول در استان همچنان شهرستان ابرکوه با تولید ۱۹هزار تن زردآلو در سطح ۱هزارو ۸۰ هکتار از باغات این شهرستان مقام اول تولید زردآلود در استان را دارا می باشد.

سجادی پور شهرستان های خاتم با ۶۵۵ هکتار و تولید ۸هزارو ۵۰۰ تن و تفت را با ۲۰۰ هکتار زیر کشت زردآلو در مقام های دوم و سومی استان برشمرد و افزو د :ارقام کشت شده در این شهرستان ها نوری ، قیصی،  تخم گردی ، فلکه ای ، خیاری ، زرقانی، خانی و محلی می باشد.

وی خاطر نشان ساخت :  دهستان فراغه از توابع بخش مرکزی ابرکوه به عنوان بزرگترین تولید کننده زردآلو استان یزد محسوب شده و محصول باغات آن به استانهای مختلف کشور از جمله تهران ، اصفهان ، فارس صادر می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..