رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری یزد:

نیاز جدی شهرداری یزد به جذب سرمایه‌گذار/چالش‌های مالی در راه است

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری یزد گفت: شهرداری یزد نیاز جدی به سرمایه گذاری‌های بزرگ و جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمد پایدار دارد.

به گزارش یزدی نیوز، محمد شیبانی، در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات یزد با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در حوزه شهری اظهار داشت: اگر در مدیریت شهری یزد به بحث سرمایه گذاری توجه نشود، ظرف چند سال آینده حتی برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری یزد با مشکل مواجه می‌شویم.

وی عنوان کرد: باید بتوانیم در سطح شهر جهانی یزد ابر پروژه‌هایی تعریف کنیم تا در سال‌های آتی بتوانیم درآمدی پایدار برای شهرداری یزد ایجاد کنیم.

شیبانی با اشاره به اینکه برخی مسئولان ناخواسته و نا آگاهانه با ادبیات مافیای زمین و مسکن همراه شده‌اند، افزود: این مافیا سال‌های متمادی پروانه‌های زمین و مسکن و انبوه سازی گرفته اند و به روش خود اقدام به ساخت و ساز کرده اند و طبیعی است که با ورود شرکت‌های حرفه ای و متعهد، مقاومت کنند اما مسئولان باید مراقب باشند که ناآگاهانه همراه موج ایجاد شده توسط اینها نشوند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین آسیب‌های پروژه‌های سرمایه‌گذاری در دوره‌های پیشین مدیریت شهری یزد، نداشتن اهلیت و صلاحیت سرمایه گذاران بوده است، تصریح کرد: برخی از این افراد حتی تامین ضمانت نامه بانکی را نیز ندارند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری یزد تاکید کرد: یزد به دنبال سرمایه گذاران واقعی و قوی است و باید در این زمینه شتاب و دقت عمل داشته باشیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

شیبانی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای هشت پروژه سرمایه گذاری در یزد خبر داد و اظهار داشت: این پروژه ها سود خالص ۵ هزار میلیارد تومانی نصیب شهرداری یزد خواهد کرد.

وی این پروژه‌ها را شامل پروژه تجاری اداری گردشگری میدان امام حسین (ع)، مجتمع امام علی (ع)، مجتمع مسکونی شهرآرا، پروژه شهید صیاد شیرازی، ساختمان پزشکان طالقانی، بازارچه فروش محصولات خانگی، دوچرخه های اشتراکی و پردیس سینمایی برشمرد.

شیبانی، علت تاخیر یا توقف در اجرای برخی پروژه ها از جمله پردیس سینمایی یزد را ایجاد تغییرات در حوزه هنری کشور اعلام کرد و افزود: شیوع کرونا نیز خود عاملی برای آغاز نشدن این پروژه بود ضمن اینکه پروژه هایی که در بافت تاریخی اجرا می شوند به دلیل محدودیت‌های موجود، زمان‌بر هستند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری یزد یادآور شد: در حال حاضر تأییدیه های میراث فرهنگی این پروژه اخذ شده و آماده کلنگ زنی است.

وی در این نشست همچنین به تشریح پروژه مجتمع مسکونی شهر آرا پرداخت و گفت: برخی از دریافت سود سپرده توسط شهرداری سخن می گویند اما اگر این منتقدان توجه کنند، متوجه خواهند شد که آورده شهرداری زمین است، نه پول نقد بنابراین نمی تواند این سرمایه را در بانک سپرده گذاری و سود دریافت کند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..