نماینده مردم یزد در مجلس:

زمین پیست سوارکاری در اختیار هیئت استان باقی می‌ماند

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه زمین پیست سوارکاری یزد در اختیار هیئت باقی می‌ماند، بر ضرورت توسعه و تقویت صنعت سوارکاری یزد تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکار در دیدار با مسئولان هیئت سوارکاری استان یزد با اشاره به مباحث مطرح شده در این نشست اظهار داشت: در کشور به اسب هم به عنوان صنعت و هم به عنوان ورزش نگاه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر دوی این موارد باید مورد توجه باشد گفت: البته این دو موضوع باید حتما تفکیک شوند چرا که بحث درآمدی و اشتغال‌زایی حوزه اسب مربوط به صنعت آن و اوقات فراغت جوانان مربوط به ورزشی بودن آن است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن با تاکید بر اینکه مقایسه صنعت سوارکاری و پرورش اسب با دیگر صنایع اصلا درست نیست گفت: در صنعت سوارکاری برای هر کسی که خواهان سرمایه‌گذاری در این حوزه هست حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

جوکار خاطرنشان کرد: این که بعضی مواقع در کشور ما درهای واردات بی‌رویه را باز می‌کنند و صنعت داخل کشور را با مشکل جدی مواجه می‌کنند را قبول داریم و متاسفانه در برخی موارد شاهد چنین موارد اشتباهی هستیم و این بی‌احتیاطی‌ها را مشاهده می‌کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه در ایران ما بر حفظ ذخایر ژنتیکی و اصلاح ژنتیک کمتر کار می‌کنیم گفت: الان دنیا به شدت در این حوزه مشغول به فعالیت است و رو به جلو حرکت می‌کند اما ما همچنان بر نژادهایی که داریم کار می‌کنیم و قطع مسلم بازار متعلق به کسانی است که امروز در حوزه های مختلف این صنعت کار می‌کنند.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم بگوییم ذخایر موجود را حفظ می‌کنیم و به فکر اصلاح‌نژاد نخواهیم بود بلکه لازم است علاوه بر حفظ ذخایر موجود، در حوزه اصلاح نژاد که برعهده وزارت جهاد کشاورزی است تلاش کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به اختلافات موجود بین وزارت جهاد و وزارت ورزش در ارتباط با اصلاح ژنتیکی اشاره کرد و گفت: این اختلاف به مجلس هم کشیده شده و در حال بررسی و تلاش برای رفع است.

جوکار در ارتباط با مشکل مطرح شده در زمینه مکان فعلی مسابقات سوارکاری استان یزد گفت: مشکلات این پیست حل شده و این زمینه از هیئت سوارکاری استان یزد گرفته نمی‌شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت از سوارکاری استان یزد برای پیشرفت بیشتر تاکید کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان یزد هم برای بهبود وضعیت این پیست باید اعتبارات حمایتی در نظر بگیرد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..