برگزاری آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۹۹ در یزد

آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۹۹ پس از سه بار تعویق در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۹۹ پس از سه بار تعویق همزمان با سراسر کشور در دانشگاه یزد برگزار شد.
در آزمون وکالت سال ۹۹ حدود ۸۱ هزار داوطلب در ۸۴ شهرستان کشور و در ۱۱۰ حوزه امتحانی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت پس از اعلام نتایج قطعی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر به عنوان متقاضی دریافت پروانه کارآموزی وکالت در کانون‌های وکلای دادگستری پذیرفته خواهند شد.

در آزمون امروز در استان یزد حاضرین ٧۵۴ نفر شامل ٣٧٧ نفر مرد و ٣٧٧ نفر زن و غایبین ٣٣۴ نفر شامل ١٨٠ نفر زن و ١۵۴ نفر مردبودند یعنی از مجموع کل ١٠٨٨ نفر داوطلب تنها حدود ۷۵۰ نفر شرکت کردند.
کانون وکلای دادگستری استان یزد نیز از طریق آزمون وکالت از بین بیش از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده تعداد ۱۱۰ نفر کارآموز وکالت را برای ظرفیت سال ۹۹ پذیرش خواهد کرد. شایان ذکر است طبق مجوز کمیسیون تعیین ظرفیت موضوع تبصره ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت که هر ساله با حضور رئیس کل دادگستری، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی و رئیس کانون وکلای دادگستری استان تشکیل می‌شود، ظرفیت پذیرش کانون وکلای یزد در سال نود و نه ۱۱۰ نفر شامل ۷۷ نفر سهمیه آزاد و ۳۳ نفر سهمیه ایثارگران تعیین شده است.
پیش از این قرار بود آزمون وکالت ۲۱ آذرماه سال ۱۳۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و مقرر شد این آزمون در ۲۲ اسفند سال گذشته برگزار شود، اما با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا چند روز پیش از برگزاری، این آزمون بار دیگر لغو و تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ تعیین گردید. خبر لغو آزمون این بار نیز چند ساعت قبل از برگزاری آزمون و در حین توزیع کارت به داوطلبان برای سومین بار اعلام شد. در نهایت پس از بلاتکلیفی و اعتراض داوطلبان، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از موافقت این ستاد با برگزاری آزمون وکالت ۹۹ در آخرین جمعه تیرماه خبر داد.
همچنین مقرر شده است آزمون وکالت سال ۱۴۰۰ با هماهنگی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری و سازمان سنجش آموزش کشور در آبان‌ماه سال‌جاری برگزار شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..