امام جمعه مهریز:

رئیس جمهور منتخب کابینه‌ای کاربلد و فساد ستیز معرفی کند

امام جمعه مهریز گفت: از رئیس جمهور منتخب می خواهیم تا کابینه ای کاربلد، فسادستیز و جوان معرفی کند.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های این هفته نمازجمعه مهریز ضمن تبریک روز شورای نگهبان اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) ضامن اسلامی ماندن و اسلامی بودن کشور، شورای نگهبان است و شورای نگهبان نبض نظام جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: شورای نگهبان مانع خارج شدن کشور از خط دین و قانون اساسی است و مانع منحرف شدن نظام اسلامی می شود.

محی الدینی با بیان اینکه این نهاد پیوسته مورد تهاجم و سمپاشی دشمنان قرار می گیرد، ادامه داد: بعضی از افراد در داخل کشور هرکجا شورای نگهبان از آنها طرفداری کرده، عملکرد آن را خوب توصیف کرده‌اند و هر کجا در مقابل دست اندازی‌های آنها ایستاده، عملکرد آن را بد توصیف کرده‌اند.

وی ادامه داد: بعضی افراد به علت تأیید نشدن از سوی شورای نگهبان، صلاحیت این شورا را رد می‌کنند این در حالی است که همین افراد در سال‌های گذشته که مورد تأیید واقع شده بودند، چنین گلایه‌هایی را مطرح نمی‌کردند بنابراین این افراد امروز هم حق ندارند به این نهاد که نبض نظام جمهوری اسلامی است، خرده بگیرند.

محی الدینی عنوان کرد: در همه کشورها این شورا تحت عنوان‌های مختلف برای حفظ امنت و ثبات کشورها وجود دارد و در واقع این شورا یک فیلتر برای کسب منصب‌های مختلف است.

امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه وظیفه شورای نگهبان صیانت از اسلامیت و نظامیت جمهوری اسلامی است، بیان کرد: البته قبول داریم که انتقادها و ضعف‌هایی وجود دارد اما اصل و ماهیت شورای نگهبان نباید زیر سئوال برود.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیرخم اظهار داشت: از عید قربان تا غیر به عید ولایت معروف است و باید خودمان را با ولایت در این روزها منطبق و به خاطر این اعیاد شادمانی کنیم.

محی الدینی تأکید کرد: این اعیاد به شیعیان درس تکلیف محوری می دهد و راه و روش زندگی را مشخص می کند.

امام جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دروغ پردازی‌های مقامات آمریکایی یادآور شد: سیاستمداران آمریکایی و اروپایی نشست‌هایی دروغین برگزار کردند که این اقدامات اینها باید تلنگری برای مسئولان باشد و بدانند که نباید به اینها اعتماد داشت و به آنها خوش بین بود.

وی تصریح کرد: برخی از مسئولان در کشور ما خود را به خواب خرگوشی زده اند که اکنون دیگر زمان بیدار شدن است.

محی الدینی از رئیس جمهور منتخب نیز خواست: کابینه ای را برای خود برگزید که کاربلد، فساد ستیز، کارآمد، جوان گرا و دشمن ستیز باشند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..