مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی در یزد خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان با سالگرد ثبت جهانی بافت تاریخی یزد آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز مجید جوادیان زاده، در نشست خبری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ۱۸ تیرماه، سالروز ثبت جهانی یزد اظهار داشت: نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی یزد به همین مناسبت از ۱۸ تیرماه آغاز شده و تا ۱۸ مرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی یزد از زوایه هنری بسیار حائز اهمیت است، افزود: اگر در بافت دست نخورده یزد قدیم بزنید، گویی در یک گالری در حال قدم زدن هستید و زیبایی‌ها و جلوه‌های هنری در گوشه گوشه این بافت به چشم می خورد.

جوادیان زاده بیان کرد: شاید در گذشته و در زندگی نیاکان ما، هنر به معنا و مفهوم امروزی تعریف نشده بود اما در زندگی آنها جاری و ساری بوده و این مقوله و معنا در معماری بافت تاریخی یزد به وضوح به چشم می خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: امروز در ساخت و سازهای جدید حتی یک وجب هنر و کار فرهنگی دیده نمی شود بنابراین احساس شد که هنر گذشتگان باید در قالب برگزاری جشنواره های مختلف به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه در دنیا هر شهر به یک هنر شناخته می شود، افزود: یزد به طور قطع به هنرهای تجسمی متصل است و نخستین جشنواره هنرهای تجسمی نیز با همین رویکرد برنامه ریزی شد.

جوادیان زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کشور ما حضور در گالری ها نهادینه نشده و شاید گالری ها نیز جذابیت چندانی برای مخاطبان ایجاد نکرده اند، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم گالری های اثرگذاری به دنبال برگزاری این جشنواره برگزار کنیم و گالری ها را به شکل جدی‌تری وارد زیست هنر کنیم.

وی در ادامه این نشست به تشریح پیشینه یزد در زمینه هنرهای تجسمی پرداخت و گفت: در یزد به رویدادهای فرهنگی و هنری شناسنامه دار نیاز داریم زیرا تعداد آثار ثبت شده بسیار محدود است و از هنرمندان در بخشهای مختلف هنری می خواهیم تا نسبت به اخذ و ثبت مدارج هنری خود اقدام کنند تا بتوان در زمینه معرفی رویدادهای شناسنامه دار این خطه اقدام مناسب‌تری کرد.

در این نشست همچنین از پوستر اولین جشنواره استانی هنرهای تجسمی به مناسبت سالگرد ثبت جهانی یزد رونمایی شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..