کوتاهی مدیران و دستگاه ها در زمان وقوع بحران ها به اطلاع عموم می رسد/ مسئولیت صنایع برای نقش آفرینی در حوزه تامین آب در مناطق مختلف استان تبیین شود

استاندار یزد بر هم افزایی دستگاه ها در زمان وقوع بحران ها و حوادث و در اختیار گذاشتن امکانات و ماشین آلات مورد نیاز برای مدیریت بحران و حوادث تاکید و اظهار داشت: مدیران و دستگاه هایی که به هر دلیلی همکاری لازم را در بحران ها نداشته باشند شناسایی و ضمن برخورد اداری و قضایی با آن ها، به مردم و دیگر دس...

به گزارش یزدی نیوز، دکتر طالبی در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان یزد که به منظور گزارش وضعیت اتصال چاه های اداری و کشاورزی منتخب به شبکه آبرسانی، اقدامات اخیر در خصوص آب انتقالی توسط شرکت آب منطقه‌ای، مروری بر آیین نامه نحوه تامین، نگهداری و حمایت از تجهیزات و ماشین آلات در مدیریت بحران و دیگر موارد این حوزه، در سالن کوثر استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه دستگاه های حوزه آب استان جهت تامین آب شرب مورد نیاز مردم سراسر استان در پی تعرضات اخیر به خط انتقال آب استان، گفت: با جدیت، تعامل و همراهی دستگاه های مسئول اقدامات خوبی در این راستا انجام شد.
وی به تمهیدات اندیشیده شده برای تامین کسری آب مورد نیاز استان اشاره و خاطرنشان کرد: علی رغم افزایش دمای هوا و به تبع آن افزایش مصرف آب در عین کمبود منابع آبی در استان، اقدامات و فعالیت های خوبی در جهت مدیریت مصرف آب و تامین منابع جدید صورت گرفت که از جمله آن ها می توان به اضافه کردن چاه های آب کشاورزی و چاه های آب ادارات و سازمان های مختلف اشاره کرد.
استاندار یزد با بیان اینکه مجموعه های دارای چاه های آب با کیفیت، ملزم به همکاری جهت بهره مندی استان از آب این منابع هستند، خاطرنشان کرد: درصورت عدم همکاری دستگاه ها در مواقع لازم با آن ها برخورد می شود.
دکتر طالبی در ادامه برهم افزایی دستگاه ها در زمان وقوع بحران ها و حوادث و در اختیار گذاشتن امکانات و ماشین آلات مورد نیاز برای مدیریت بحران و حادثه تاکید و اظهار داشت: مدیران و دستگاه هایی که به هر دلیلی همکاری لازم را در بحران ها نداشته باشند شناسایی و ضمن برخورد اداری و قضایی با آن ها، به مردم و دیگر دستگاه ها معرفی خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت برنامه ریزی جدی برای آب انتقالی از خلیج فارس و استفاده از آن برای مواقع بحران تاکید کرد.
دکتر طالبی به لزوم نگاه ویژه به تامین آب مورد نیاز روستاها و مناطق ییلاقی اشاره و بیان کرد: شرایط آب و هوایی حاکم بر استان و تغییر محسوس دمای هوای شهرها و بعضی از مناطق ییلاقی باعث شده تا مردم استان گرایش زیادی به حضور در مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای استان به ویژه در تعطیلات داشته باشند لذا لازم است مدیریت استانی بر این موضوع داشته باشیم.
وی همچنین بر بهره گیری آب و فاضلاب شهرستان و استان از توان، امکانات و ماشین آلات خود برای تامین آب روستاها تاکید کرد.
استاندار یزد ادامه داد: لازم است برنامه ریزی مناسبی جهت جمع آوری پسماندها و زباله های تولید شده ناشی از حضور مردم در مناطق ییلاقی و روستاها صورت بگیرد و نباید فشار ناشی از حضور مردم در این مناطق روی شهرستان و دهیاری یک منطقه بیاید و این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد تا حداقل امسال بتوانیم اعمال نگاه ویژه به این مناطق را شروع کنیم.
دکتر طالبی در پایان با اشاره به روحیه همراهی و تعامل صنایع استان در انجام امور، بر تبیین مسئولیت صنایع در بحث کم آبی و تصویب پیشنهادات در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورای تامین استان تاکید کرد.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..