عرصه شورای شهر، عرصه امور سیاسی و گروکشی‌های جناحی نیست

رئیس‌کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه عرصه شورای شهر، عرصه امور سیاسی و گروکشی‌های جناحی نیست، گفت: شورای شهر جدید با ایجاد ارتباط مستمر با فرهیختگان جامعه؛ برنامه‌ای مدون، شفاف و مستحکم برای توسعه شهر تدوین کنند.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری  در نشست با اعضای ششمین دوره شورای شهر یزد اظهار داشت: ترسیم یک چشم انداز و تعیین یک افق متعالی برای عرصه خدمت به مردم با حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه متوازن باید از اولویت‌های شورای شهر جدید شهر یزد باشد.

وی بر ایجاد انسجام و همدلی در کار، اشتراک در هدف و همدلی در کار و فعالیت در شورای شهر تأکید کرد و بیان داشت: وقتی در عین تحریم‌ها و تحریف‌ها و جوسازی‌ها علیه انتخابات و با وجود شرایط کرونایی مردم باحضور حماسی خود به صحنه آمدند و با رأی خود این فرصت خدمت را در اختیار شما قرار دادند، پاسخ شما به اعتماد مردم باید تدوین برنامه پر بار و اجرای کامل آن برای ایجاد شهری شاداب، پویا و رو به پیشرفت باشد.

این مقام قضایی، با بیان اینکه عرصه شورا، عرصه امور سیاسی و گروکشی‌های جناحی نیست، عنوان کرد: توقع و انتظار مردم تنها کار برای پیشرفت و توسعه متوازن شهر است؛ دیگر جای هیچ بهانه‌ای نیست و رویکرد چهار ساله شما باید خدمت به مردم و پاسخگویی به آنان باشد.

وی ارتباط و تعامل خوب و منطقی شورای شهر با ادارات دولتی، دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و تصریح کرد: می‌توان با یک تعامل سازنده و هدفمند و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، از جمله ارائه خدمات در بستر الکترونیک، پیشرفت و تعالی را رقم زد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، انسجام، همگرایی، تعامل و تعاون درونی اعضای شورا با یکدیگر را خواستار شد و بیان داشت: تعامل سازنده شورا با قوه مقننه، مجریه و قضاییه اجتناب‌ناپذیر است به نوعی می‌توان از شورای شهر به عنوان رکن چهارم خدمت به مردم در کنار قوای سه گانه نام برد.

وی از شورای عالی استان‌ها به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب یاد کرد و گفت: شورای عالی استان‌ها حسب قانون از جایگاهی برخوردار است که می‌تواند به طور مستقیم طرح و لایحه به مجلس و دولت تقدیم کند و این فرصت خوب و ظرفیت مناسبی برای رفع برخی خلأهای قانونی برای شوراهای اسلامی است.

دهشیری، انتخاب شهردار را اولین و مهمترین محک جهت‌گیری و کارآمدی شورا ذکر کرد و اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب هرگاه مدیران جهادی و انقلابی در رأس امور قرار گرفته‌اند، شکوه و عظمت و پیشرفت شکل گرفته و امروز نیز مردم انتظار دارند تا شورای جدید، شهرداری در تراز انقلاب اسلامی و شیفته خدمت بی منت برای مردم انتخاب کند.

وی یادآور شد: شهر یزد شهر میراث جهانی است و نیاز است تا شورای شهر نیز با نگاه ویژه، شهری را مطابق با استانداردهای جهانی و متناسب با شؤونات دارالعباده و حسینیه بزرگ ایران برای حضور گردشگران خارجی و داخلی مهیا نمایند که در این زمینه باید اولویت با طرح‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برای محلات محروم و کمتر برخوردار باشد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..