وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برگزاری کنسرت‌ها موجب نشاط جامعه می‌شود/جامعه نیاز به نشاط دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز جامعه نیاز به نشاط دارد و یکی از کارهایی که می‌شود در این زمینه انجام داد فعالیت‌های هنری است.

به گزارش یزدی نیوزعلی جنتی در حاشیه بازدید از موزه گالری در مجتمع «دی‌دی» ایزدشهر اظهار کرد: تلاش دولت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی گسترش فرهنگ اسلامی، گسترش هنر در رشته‌های مختلف و نشر فضایل اخلاقی است که با استفاده از همه امکانات تلاش شده دراین‌راستا گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی افزود: در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی، فرهنگ اهل‌بیت (ع) عصمت و طهارت، معاونت فرهنگ قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش زیادی برای درک و فهم بهتر قرآن و توسعه این فرهنگ در کشور انجام داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کانون فرهنگ هنری مساجد به ۲۱ هزار کانون در مساجد کشوری می‌رسد، خاطرنشان کرد: این کانون وظیفه بزرگی در توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای مختلف مانند کتاب، رسانه‌های دیجیتال، امکانات سینمایی و سایر هنر ها انجام می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی در کشور با مدیریت ائمه‌جمعه و شخصیت‌های فرهنگی به مسائل اساسی فرهنگی جامعه می‌پردازد و از نهادهایی است که زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی گام‌های بسیار خوبی برمی‌دارد.

جنتی با اشاره به مجموعه مسائل و حوزه آسیب‌های اجتماعی در سال ۹۴ یادآور شد: فروپاشی خانواده‌ها و مشکلاتی که در خانواده‌ها به‌وجود آمده سبب گسترش طلاق شده است که در سال گذشته راه‌حل‌هایی برای تحکیم خانواده و بررسی این معضل انجام شد.

وی با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند، ادامه داد: یکی از وظایف دستگاه‌های فرهنگی، فرهنگ‌سازی برای اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف‌، مقابله با اسراف‌کاران و … بوده که در حوزه اقتصادی مطرح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به چاپ ۸۰ هزار عنوان کتاب در کشور، افزود: بخش عمده این کتاب‌ها چاپ اول هستند.

این مسئول با توجه به رونق سینماهای کشور بیان کرد: امروز بسیاری از کسانی که حتی به مسائل اقتصادی سینما هم فکر می‌کنند، ساخت سینما را دارای توجیه اقتصادی می‌بینند و مجتمع‌های تجاری نیز به ساخت سالن سینما اقدام می‌کنند و این تجربه را به نقاط دیگر هم منتقل می‌کنند، که در حوزه هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی نیز کارهای خوبی انجام گرفته است.

وی گفت: ما در زمینه‌های اقتصاد و فرهنگ‌و‌هنر کمک می‌کنیم تا فعالیت‌های هنری علاوه بر ارزش‌های فرهنگی، از توجیه اقتصادی هم برخوردار باشد.

جنتی با تأکید بر نیاز جامعه به بهره‌گیری از هنرهای متنوع جهت آموزش، پرکردن اوقات فراغت و ایجاد نشاط در جامعه خاطرنشان کرد: امروز جامعه نیاز به نشاط دارد و یکی از کارهایی که می‌شود در این زمینه انجام داد، فعالیت‌های هنری از جمله برگزاری کنسرت‌ها به‌ویژه سنتی و کنسرت‌هایی که خانواده‌ها بتوانند در آن شرکت کنند، دیدن فیلم‌های مناسب و بانشاط و سایر اقدامات در زمینه هنرهای نمایشی که برای جامعه لازم و ضروری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از آمادگی دولت در واگذاری بسیاری از مراکز و فعالیت‌های فرهنگی‌وهنری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: هنر در ابعاد مختلفش در شکل‌گیری، توسعه و اعتبار شهرهای کشور می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد، موزه گالری ایزدشهر نیز طرح عظیمی است که در جذب گردشگر نقش به‌سزایی دارد و در ارتقاع سطح فرهنگی منطقه نیز تاثیرگذار است.

بخش نظردهی بسته شده است..