معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

بیش از ۸۱ هزار نفر در یزد علیه کرونا واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تاکنون بیش از ۸۱ هزار نفر در استان یزد از گروه‌های مختلف علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

محمدرضا دهقانی اظهار داشت: بر اساس واکسیناسیون انجام شده در نوبت اول و دوم برای گروه‌های هدف در استان یزد، تاکنون ۱۱۶ هزار و ۷۹۰ دوز واکسن در استان یزد تزریق شده است.

وی عنوان کرد: از زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در استان تاکنون، ۸۱ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن در نوبت اول و ۳۴ هزار و ۹۹۰ دوز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: براساس بخشنامه سازمان جهانی بهداشت، افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند به عنوان جمعیت واکسینه شده معرفی می شوند.

دهقانی با اشاره به اینکه واکسن‌های کرونا دو مرحله ای است و تزریق دوز دوم فقط به دریافت کنندگان دوز اول تزریق می شود، اظهار داشت: تاکنون در استان یزد ۸۱ هزار و ۸۰۰ نفر در برابر کرونا ویروس واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: از آغاز واکسیناسیون گروه های سنی، بیش از ۴۸ هزار سالمند بالای ۶۵ سال در استان یزد واکسینه شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به درصد پوشش واکسیناسیون گروه های هدف در استان تصریح کرد: ۹۶ درصد از کادر درمان، ۹۲ درصد از کارکنان بهداشتی، ۱۱۵ درصد از بیماران خاص ،۸۰ درصد از سالمندان سرای سالمندان، ۸۲ درصد از جانبازان بالای ۵۰ درصد، ۴۲ درصد از پاکبانان و ۱۱۹ درصد از بیماران سرطانی واکسن کرونا را دریافت کرده اند

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..