مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

رتبه دوم ازدواج و رتبه بیستم طلاق از آن یزدی‌ها شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: یزد در زمینه رشد آمار ازدواج رتبه دوم کشور و در زمینه رشد آمار طلاق رتبه بیستم کشور را از آن خود کرده است.

به گزارش یزدی نیوز، مسعود شریعتی در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات استان یزد با اشاره به ایکه از ۲۱ تا ۲۷ تیرماه به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است، اظهار داشت: خوشبختانه با رشد ازدواج در استان یزد طی سال گذشته و سال جاری مواجه بوده ایم.

وی با بیان اینکه استان یزد اکنون در جایگاه دوم کشور از نظر روند رشد ازدواج قرار دارد، افزود: در سال ۹۹ با ثبت ۷ هزار و ۹۱ ازدواج، شاهد رشد ۱۰.۹۴ درصدی این واقعه در استان یزد نسبت به سال ۹۸ بوده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد استان یزد یادآور شد: در سطح کشور ازدواج طی سال جاری رشد ۴.۴۲ درصدی داشته است که استان‌های خراسان خراسان جنوبی و یزد از میانگین رشد بیشتری نسبت به کشور برخوردار هستند.

شریعتی، کاهش هزینه‌های ازدواج به دلیل شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری جشن را از عوامل افزایش آمار ازدواج برشمرد و گفت: البته این موضوع در تمام کشور وجود داشته بنابراین به نظر می رسد در کنار کاهش هزینه های جشن، اقدامات فرهنگی و فعالیت مراکز مشاوره تخصصی ازدواج در شهرستان‌های استان یزد نیز مؤثر بوده است.

وی در مورد آمار طلاق در استان یزد نیز عنوان کرد: آمار طلاق در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ در استان یزد با رشد ۷.۷۲ درصدی مواجه بوده است.

شریعتی از ثبت هزار و ۹۵۳ طلاق در استان یزد طی سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: یزد در زمینه در جایگاه بیستم کشور قرار دارد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..