اهدای کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان یزدی

مدیرکل کمیته امداد استان یزد: این نهاد هم‌زمان با روز ملی ازدواج برنامه‌های متنوعی را برای کمک به امر ازدواج جوانان در نظر دارد.

به گزارش یزدی نیوز محمد شجاعان با اشاره به اینکه ستاد ازدواج (طرح کوثر) باهدف برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های بین بخشی در استان یزد تشکیل‌شده است، افزود: اهداء بسته‌های جهیزیه و یا کمک‌هزینه ازدواج به مزدوجان در انتظار دریافت خدمت، انجام مشاوره‌های فردی ازدواج به‌صورت تلفنی و حضوری، تعامل مؤثر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فکری و امکانات مادی و معنوی حوزه، دانشگاه و سایر نهاد‌های اجتماعی مرتبط برای شناسایی راهکار‌های ترویج ازدواج‌های آسان، آگاهانه و پایدار و همچنین ارتقاء سطح کیفی و اصلاح سبک زندگی زوجین بر اساس آموزه‌های دینی ازجمله برنامه‌های کمیته امداد در روز ملی ازدواج است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در خصوص کسب مهارت‌های زندگی و همسرداری و تشویق و ترغیب زوج‌های جوان به فرزند آوری، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های برون‌سازمانی، منابع مردمی، خیران، دستگاه‌ها، اصناف و بازاریان برای تأمین منابع و امکانات موردنیاز مزدوجان تحت حمایت، تقدیر از خیرین فعال در حوزه ازدواج و ترغیب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین برای مشارکت در تأمین هزینه‌های ازدواج ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در این روز است.

وی ادامه داد: در اولویت قرار دادن ارائه خدمات اشتغال به زوج‌های جوان مستعد طرح‌های اشتغال اعم از ارائه مشاوره شغلی، استعداد سنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و همچنین در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان متقاضی دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج از دیگر برنامه‌های این نهاد در این ایام است.

شجاعان یادآور شد: کمیته امداد استان یزد در سال ۹۹ نسبت به پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه ۴۵۰ زوج نیازمند تحت حمایت اقدام کرده است.

خیران می‌توانند در صورت تمایل برای ارائه کمک‌های غیر نقدی و غیر نقدی در قالب طرح کوثر به زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد با دفاتر این نهاد در سراسر استان در ارتباط باشند، شماره تماس ۱۸۱۱ نیز برای پاسخگویی به مردم نیکوکار در سراسر استان در نظر گرفته‌شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..