برگزاری سه جشنوراه ملی در استان یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، از برگزاری سه جشنواره ملی در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، مجید جوادیان زاده با بیان اینکه خوشبختانه شهرستان میبد نسبت به شهرستان‌های دیگر از نظر زیرساخت و سرانه فضای فرهنگی هنری و نمایشی درشهرستان میبد در وضعیت بسیار مطلوبی است گفت: پلاتو شهرستان میبد یکی از پلاتو‌های خوب نمایشی استان است و مجموعه تئاتر خورشید میبد باز یک مجموعه خوب و منسجمی است و ما در برنامه‌های آتی جشنواره، از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

جوادیان زاده با تاکید بر اینکه هنرمندان از فرماندار و مسئولین انتظار دارند که حمایت شوند افزود: هنرمند به غیر از مسائل مالی و اقتصادی که دارد علاقه‌مند است مسائل اداری او هم تسهیل شود چرا که بعضی از کاغذ بازی‌ها و مراودات زیاد اداری هنرمندان را خسته می‌کند.

وی گفت: همچنین هنرمندان تمایل دارند که بعضی از مسائل معیشتی هم توسط مسئولین حل شود که در این زمینه قول‌هایی هم داده شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری سه جشنواره ملی نیز در استان خبر داد و گفت: ما امسال درسال ۱۴۰۰ شرایط بسیار خوبی را درحوزه تئاتر خواهیم داشت و سه جشنواره مهم ملی امسال در استان اجرا خواهد شد.

جوادیان زاده افزود: تلاش می‌کنیم بخشی از آن با توجه به فضا و زیرساخت‌های مناسب شهرستان میبد به این شهرستان منتقل و در اینجا اجرا شود و مردم از این کالای فرهنگی و هنری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: جشنواره تئاتر استانی را داریم که سی امین دوره اش برگزار می‌شود، جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی را داریم و امسال برای اولین بار بخشی از تئاتر بین المللی فجر در شهرستان یزد و احتمالا در شهرستان میبد برگزار خواهد شد.

جوادیان زاده گفت: امسال درهنرستان هنر‌های زیبا، رشته تئاتر را که بعد از سال‌ها تعطیل شده بود ایجاد کردیم که همه این‌ها فضایی ایجاد می‌کند تا هنرمندان تئاتر پرورش و انگیزه پیدا کنند تا تولید اثر نمایشی داشته باشند.

در پایان این نشست از پیشکسوتان هنر‌های نمایشی و تئاتر شهرستان میبد تجلیل به عمل آمد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..