تمجید اصغر دادبه از عبدالعظیم پویا

به گزارش یزدی نیوزاصغر دادبه با تمجید از ویژگی‌های سیدعبدالعظیم پویا، درباره فرهنگ کم‌آزاری به عنوان یکی از ویژگی‌های او سخن گفت.

 مدیر گروه ادبیات دایرةالمعارف بزرگ اسلامی در آئین تجلیل از "استاد سیدعبدالعظیم پویا" درباره شخصیت پویا، اظهار کرد: رفتار افرادی چون عبدالعظیم پویا بر مبنای دوستی و محبت شکل گرفته که از مهمترین نشانه‌های انسان‌های بزرگ است.

 

وی فرزندان ایران‌زمین به ویژه دیار کویر را پیام‌آوران اخلاق اصیل ایرانی در سطح جهانی دانست و بیان کرد: مسئله کم‌آزاری از دیگر ویژگی‌های فرهنگ اصیل ایرانی است.

 

دکتر دادبه ترویج فرهنگ و اصالت کم‌آزاری را منشأ رسیدن به کمال و سعادت انسانی در دنیا و آخرت عنوان کرد و ادامه داد: رستگاری جاوید در کم‌آزادی است و استاد عبدالعظیم پویا به درستی و کامل،‌ این فرهنگ اصیل ایرانی را درک کرده است.

 

او رسیدن به اعتدال و اصول رفتاری را از جمله نتایج فرهنگ کم‌آزاری دانست و خاطرنشان کرد: در تاریخ فرهنگی،‌ هنری و دینی ایران،‌ کم‌آزاری منشأ تحولات بزرگ فرهنگی و هنری بوده است.

 

این استاد ادبیات عبدالعظیم پویا را به دلیل حس مسئولیت­‌پذیری در قبال آثار تاریخی،‌ فرهنگی و انسانی دیار خود،‌ فرهیخته‌ای کامل و کم‌آزار توصیف کرد و ادامه داد: میهن‌پرستی و احساس مسئولیت در قبال هویت دینی،‌ معنوی، فرهنگی و رفتاری خود از دیگر نشانه‌های فرهنگ کم‌آزاری در ایرانی‌های اصیل چون عبدالعظیم پویا است.

 

 

دادبه حفظ هویت اسلامی،‌ دینی و ارزش‌های اخلاقی را از جمله نشانه‌های فرهنگ کم‌آزاری در ایرانی‌های اصیل دانست.

 

بخش نظردهی بسته شده است..