رئیس مجمع نمایندگان استان یزد مطرح کرد؛

«آذریزدی» نخبه عرصه ادبیات کودک و نوجوان

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه مهدی آذر یزدی نخبه عرصه ادبیات کودک و نوجوان بود، گفت: آثار آذریزدی خلاء موجود در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشور را پر کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکار  با حضور در کتابخانه مرکزی یزد ضمن بازدید از بخش‌های این کتاب‌خانه اظهار داشت: فضای این کتاب‌خانه به گونه‌ای طراحی شده که شرایط مطالعه برای یک خانواده را مهیا کرده است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در این کتابخانه گفت: ایجاد دسترسی برای کتاب‌های الکترونیکی، چاپی و مطبوعات در این کتابخانه هم اقدام بسیار خوبی است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به سالروز درگذشت استاد مهدی آذریزدی و روز ادبیات کودک و نوجوان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آذر یزدی به عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران بیان کرد: استاد مهدی آذر یزدی نخبه عرصه ادبیات کودک و نوجوان بود و گردن همه ما حق بزرگی دارد.

جوکار ادامه داد: استاد مهدی آذر یزدی توانست ادبیات جدیدی را در حوزه کودک و نوجوان تعریف کند و با توجه به فقری که در این حوزه داشتیم، با ابتکارات، خلاقیت و ذهن باز توانست به این ادبیات غنی ببخشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: کتابخانه به عنوان نماد فرهنگ، علم و ادب یک جامعه محسوب می‌شود و هرجامعه‌ای که سر و کار آن با کتابخانه باشد، موفق است.

وی تاکید کرد: با توجه به فرهنگ دینی حاکم بر جامعه ما و با توجه به تفکر دینی جامعه، به طور قطع آشنایی دیگران با این تفکر به ویژه در بخش‌های علمی و هنری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجا که محور انقلاب اسلامی ایران فرهنگ، علم و ادب بوده، یقیناً نگاه متفاوتی به کتاب و کتابخانه نسبت به نظام‌های سیاسی فاقد این موارد خواهد داشت.

جوکار افزود: آنچه ما می‌خواهیم این است که فضاهای مرتبط با حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه افزایش پیدا کند به ویژه استان یزد که یک استان تاریخی است و مردمانی که از گذشته با خلاقیت و ابتکار این معماری و تمدن را در اینجا بنا کردند باید پیشرفت بیشتری در این حوزه داشته باشد.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز این سازه‌ها در نوع خودش به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک فرصت بسیار خوب تاریخی برای ما محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه گسترده‌تر به حوزه فرهنگ، کتاب و ادب افزود: یقیناً فضاهای کتابخانه‌ای استان یزد هم باید متناسب با برند جهانی شهر یزد رشد کند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..