مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد :

رعایت حجاب و عفاف توسط افراد جامعه، عامل بسیار مهمی در استحکام خانواده و ایجاد امنیت است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: رعایت حجاب و عفاف توسط افراد جامعه، عامل بسیار مهمی در استحکام خانواده و ایجاد امنیت است و این مهم در صورتی محقق می شود که به درستی در بین آحاد جامعه اعم از زن و مرد و دختر و پسر تبیین شود.

به گزارش یزدی نیوز اعظم کاظمی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد سرسبزترین روز عالم را روز اول ذی الحجه؛ سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) دانست و گفت: نامگذاری این روز فرخنده به عنوان روز ازدواج فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ساده زیستی، تسهیل در امر ازدواج و قناعت ورزی در جامعه است.
کاظمی از ۲۱ تیرماه؛ روز ملی “عفاف وحجاب” به عنوان نماد فرهنگ اسلامی یاد کرد و افزود: این روز یادآور واقعه دردناک به شهادت رسیدن جمع زیادی از مومنین در مسجد گوهرشاد مشهد است و ضرورت دارد در این روز برنامه ها و فعالیت های فرهنگی ویژه ای برای گرامیداشت حوادث تاریخی و ارزش های فرهنگی عفاف و حجاب، تدوین و اجرا شود.
وی در ادامه با بیان اینکه برازندگی شاخصه ای است که از عفاف متبادر می شود، اظهارداشت: برازندگی جنسیت نمی شناسد و زنان و مردان می توانند عفیف باشند با این وجود حجاب حائلی است که این برازندگی را زیباتر و مستحکم تر می‌سازد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خاطرنشان کرد: رعایت حجاب وعفاف در جامعه، عامل بسیار مهمی در استحکام خانواده و ایجاد امنیت است و این مهم در صورتی محقق می شود که به درستی در بین آحاد جامعه اعم از زن و مرد و دختر و پسر تبیین شود.
وی در انتها تصریح کرد: همزمان با هفته حجاب و عفاف، حوزه بانوان و خانواده فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی برنامه های متنوعی از قبیل مسابقات اجتماعی و فرهنگی و هنری، دوره های آمورشی و‌‌… را پیش بینی کرده اند که این برنامه ها با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر استان و کشور بر بستر فضای مجازی برگزار می شود.

منبع:استانداری یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..