دبیر فراکسیون گردشگری مجلس:

رویکرد مجلس تقویت گردشگری است/نیاز به قوانین جدید در صنعت گردشگری

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت ثبت جهانی بافت تاریخی یزد برای تقویت صنعت گردشگری استان استفاده شود، گفت: رویکرد مجلس تقویت صنعت گردشگری است.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکار، در نشست با رئیس و دبیر کارگروه مشورتی گردشگری نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت ۱۸ تیر سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اظهار داشت: ثبت جهانی بافت تاریخی ظرفیتی بسیار خوب برای توسعه صنعت گردشگری استان است.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به طور قطع این اقدام برای استان یزد یک ظرفیت ارزشمند است که می‌تواند زمینه توسعه هرچه بیشتر صنعت گردشگری استان را فراهم کند اما اگر به آن توجه نکنیم، بسیار متضرر می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه به گردشگری باید به عنوان یک صنعت آینده‌ساز توجه کنیم، عنوان کرد: با وجودی که شرایط فعلی برای گردشگری چندان مطلوب نیست اما نباید از این صنعت غفلت شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: در حال انجام فعالیت‌هایی هستیم که علاوه بر ترویج فرهنگ گردشگری و توجه به این صنعت، زیرساخت‌های مورد نیاز هم فراهم شود تا در نهایت این صنعت به معنای واقعی خودش شکل بگیرد.

یزد باید هرچه سریعتر جایگاه خود را در صنعت گردشگری پیدا کند

جوکار با بیان اینکه در این مسیر موانعی وجود دارد که باید رفع شود، ادامه داد: اگر واقعاً می‌دانستیم در آینده این صنعت می‌تواند تا چه حد تولید ثروت داشته باشد و چه نقش مهمی در بحث فرهنگ داشته باشد، همه برای توسعه آن تلاش می‌کردیم.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم بنای خود را بر تقویت صنعت گردشگری گذاشته است، عنوان کرد: با توجه به این رویکرد مجلس، لازم است که یزد جایگاه خود را با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری در این صنعت پیدا کند.

وی افزود: فراکسیون گردشگری مجلس توانسته حمایت‌ها و نظراتی را در حوزه‌های مختلف برای توسعه صنعت گردشگری استان یزد کسب کند و اکنون نیازمند همفکری بیشتر در استان برای این منظور هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد به تشکیل کارگروه‌های مشورتی ۱۸ گانه وی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری اشاره کرد و گفت: یک نماینده به طور قطع نمی‌تواند در تمام حوزه‌ها صاحب نظر و ایده باشد و باید از ظرفیت مشورتی نخبگان برای اصلاح قوانین موجود یا تصویب قوانین جدید بهره‌گیری کند.

ضرورت بهره‌گیری از ایده‌های نخبگان در مسیر توسعه گردشگری

جوکار تاکید کرد: اینک زمان آن است که نخبگان حوزه گردشگری پیشنهادات و نظرات خود را در ارتباط با نقاط ضعف و راهکارهای رفع آن و نقاط قوت و راهکارهای تقویت آن در حوزه گردشگری ارائه کنند کما اینکه تاکنون هم طرح‌های بسیار خوبی از کارگروه مشورتی گردشگری ارائه شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه چشم انداز این صنعت برای استان یزد باید کاملاً روشن و شفاف باشد، افزود: در حوزه فرهنگ‌سازی، نیاز به آن داریم که گفتمان مشترکی برای به خط کردن تمام افراد در استان یزد ایجاد شود و همه برای توسعه صنعت گردشگری استان تلاش کنند.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد و همه گفتمان مشترکی در حوزه صنعت گردشگری داشته باشیم به هدف اصلی خود در توسعه صنعت گردشگری استان می‌رسیم وگرنه اگر بخواهیم به صورت جزیره‌ای و پراکنده عمل کنیم، به طور قطع چنین چیزی محقق نمی‌شود.

غفلت از گردشگری حتی در دوران کرونا شایسته نیست

رئیس فراکسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: این گفتمان‌سازی از طریق رسانه‌ها، تحلیل و نقدپذیری محقق می‌شود و نکته بسیار مهم در این زمینه این است که به هیچ عنوان از این صنعت حتی در شرایط کرونایی غفلت نکنیم.

جوکار گفت: با توجه به اینکه گردشگری در کشور ما صنعت نوپایی است، قوانین زیادی در آن نداریم و نیاز است که قوانین جدید، مناسب و البته کارآمد در این حوزه تصویب شود تا بتوانیم زمینه توسعه هرچه بیشتر آن را فراهم کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه در طول چندسال گذشته تلاش‌های خوبی در حوزه گردشگری انجام شده، گفت: امروز مشاهده می‌شود که وضعیت گردشگری یزد نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و تلاش کردیم که بهتر و بیشتر عمل کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..